Fost ministru al Educaţiei: Dincolo de optimismul care se afişează, recuperarea completă, din nefericire, nu este posibilă. Vom avea generaţia COVID-19
„Dincolo de optimismul care se afişează, recuperarea completă, din nefericire, nu este posibilă. Vom avea generaţia COVID-19”, a declarat fostul ministru al Educaţiei Andrei Marga.
Fostul ministru al Educaţiei, prof. dr. Andrei Marga, a spus, miercuri seara, la Aleph News, în emisiunea „Ochii pe mine” că a fost împotriva opririi şcolii în timpul „aşa-numitei stări de urgenţă”. „Nicio ţară nu a făcut o întrerupere a şcolii totală, pe cât a făcut România. Ea a fost o eroare”, a spus Marga, care este de părere că vom avea „generaţia COVID-19”.
„Abia în ani se poate compensa ceea ce s-a pierdut”
„Sigur, e bine că s-a repus şcoala oarecum în mişcare, însă aş spune că ar trebui toate eforturile pentru a restabili şcoala, măcar cum a fost (…). Doi, ar trebui văzut ceea ce se face cu materia. Sigur, numai în România s-a luat decizia aceasta de a reduce materia. Atenţie, acesta este un gest foarte periculos! Nicio generaţie nu trebuie să fie afectată reducându-i materia. Acum este foarte greu să mai recuperezi. Dincolo de optimismul care se afişează, recuperarea completă, din nefericire, nu este posibilă. Vom avea generaţia COVID-19! Abia în ani se poate compensa ceea ce s-a pierdut”, a spus Marga.
Fostul ministru spune că „marea educaţie” se poate face mergând în bibliotecă şi punând mâna pe cărţi.
„Fără îndoială, cine nu recurge la computer, la online, la accesul prin digitalizare se handicapează singur. Digitalizarea îţi creează un canal extraordinar de a intra în cărţi, în documente, în tot ce îţi doreşti. Aceasta este un fapt. Marea educaţie se face mergând în bibliotecă, punând mâna pe cărţi, citindu-le, repetându-le. Ca să fiu mai clar, contactul cu cartea pe suport fizic rămâne indispensabilă unei educaţii de calitate”, a mai spus Andrei Marga, la Aleph News.
Andrei Marga este de părere că a venit vremea reformei în Educaţie, că multe lucruri nu au fost duse până la capăt şi multe s-au stricat, iar şcoala viitorului o vede având profesorul în centrul ei.