Pilotul avionului care l-a transportat pe Emiliano Sala le-a spus prietenilor săi că aeronava pare că „se dezintegrează”, înaintea zborului fatidic în urma căruia a murit alături de fotbalistul de 28 de ani.
David Ibbotson a fost înregistrat în timp ce spunea că „va purta o vestă de salvare”, în timpul zborului între Franța și Wales.
Acesta i-a spus unui prieten că a auzit „o bubuitură”, în timpul unui zbor anterior. Avionul s-a prăbușit în Canalul Mânecii, în 2019.
Informațiile survin după apariția ultimelor filmări cu cei doi în viață.
Emiliano Sala fusese transferat, pentru 15 milioane de dolari, de la Nantes la Cardiff City, în momentul în care a murit, în accidentul aviatic.
Fotbalistul era transportat de Ibbotson – un pilot part-time, care nu deținea licență de zbor de noapte și al cărui cadavru nu a fost recuperat niciodată – în vestul Franței, unde trebuia să își ia la revedere de la apropiați și să ridice mai multe obiecte personale.
Sala a zburat spre Nantes, sâmbătă, 19 ianuarie și dorea să se întoarcă luni – ziua producerii accidentului aviatic.
Convorbirile telefonice cu un coleg pilot au fost obținute în exclusivitate de BBC și relevă problemele tehnice de care Ibbotson s-a plâns, în contextul călătoriei în Franța.
Acesta a spus că a auzit „un zgomot” în timpul zborului și a simțit „un fum aproape insesizabil” în interiorul avionului Piper Malibu, vechi de 35 de ani.
„Sunt în mijlocul Canalului și „bum! M-am întrebat ce s-a întâmplat. Am verificat totul, nimic nu era în neregulă și am continuat zborul, dar mi-a atras atenția”, a povestit Ibbotson, prietenului său, Kevin Jones, vis a vis de zborul către Nantes.
Ibbotson, în vârstă de 59 de ani, a descoperit și că frână stângă a avionului Piper Malibu nu funcționa, după ce a aterizat pe Aeroportul Atlantiques din Nantes. „Acest avion trebuie să ajungă înapoi în hangar”, s-a mai confesat pilotul prietenului său.
Fotbalistul Emiliano Sala și-a exprimat temerile legat de avion, într-un mesaj vocal adresat prietenilor lui. „Omule, mi-e frică…”, le-a transmis Sala acestora, deoarece avionul „pare să se dezintegreze”. „Nu știu dacă cineva mă va căuta, deoarece nu mă va găsi”, a spus Sala, profețind parcă accidentul mortal.
Cardiff City FC i-a oferit lui Sala un bilet pentru un zbor comercial, via Paris, dar fotbalistul a zis că vrea să-și ia la revedere de la colegii de la Nantes, înainte să revină în Wales, pentru primele antrenamente la noua echipă.
Willie McKey, cel care a intermediat transferul, i-a comandat un zbor cu avion – între Nantes-Cardiff – printr-un alt pilot, David Henderson, care nu a putut onora cererea și a apelat la Ibbotson.
Argentinianul nu știa că Ibbotson nu avea licență de transport de noapte.
La o oră de la decolarea de pe pista 3 a aeroportului din Nantes, avionul Piper Malibu N264DB a pierdut contactul radar, deasupra Canalului Mânecii și echipele de salvare (aeriene și maritime) au pornit în căutarea posibilelor victime.
Avionul zbura la 1.500 de metri, dar pilotul a pierdut controlul în timp ce încerca să evite norii și s-a prăbușit în Canalul Mânecii, la nord de Insulele Canalului, cu o viteză de 434 km/h.
Anchetatorii aviatici au concluzionat că fotbalistul și pilotul au leșinat din cauza monoxidului de carbon.
Două săptămâni mai târziu, cadavrul fotbalistului a fost recuperat din epava avionului, aflată la o adâncime de 68 metri, în Canalul Mânecii.
Avionul N264DB a fost lăsat pe fundul mării. Cadavrul pilotului Ibbotson nu a fost descoperit niciodată.
Henderson, care a intermediat zborul, a fost condamnat la 18 luni de închisoare pentru punerea în pericol, cu bună știință, a siguranței unui avion, deoarece a organizat călătoria și a folosit un avion comercial fără permisiune, scrie bbc.com.