FOTO | Au început lucrările pentru adaptarea peroanelor la noile tramvaie aduse în Capitală. Modernizarea durează 6 luni
Primăria Capitalei a anunțat că a demarat acțiunea de modernizare a peroanelor de pe linia de tramvai 41, pe unde ar trebui să circule noile tramvaie aduse în București. În prezent, peroanele sunt prea mici pentru tramvaiele Imperio, produse la Arad.
„Trustul de Clădiri Metropolitane București a început lucrările de modernizare la peroanele liniei de tramvai 41 de la stația Brașov, iar de luni, 1 august 2022, va demara execuția peroanelor stației Orșova. Conform graficului de lucrări, urmează peroanele stațiilor Agronomiei, Parc Drumul Taberei, Cașin”, se arată într-un comunicat transmis de Primăria Capitalei.
Porivit sursei citate, pe durata desfășurării lucrărilor, tramvaiele nu vor opri în stațiile la care se lucrează.
Modernizarea celor 14 peroane de pe linia tramvaiului 41, care necesită adaptarea la noile tramvaie Imperio produse de Astra Vagoane, are o valoare de aproximativ 4.500.000 lei fără TVA, iar durata de execuție a lucrărilor este de 4 luni, plus 2 pentru recepție.
Noile tramvaie costă 800 de milioane de lei
Lucrările presupun extinderea peroanelor, accesibilizarea pentru persoanele cu dizabilități, instalarea de garduri de protecție pentru călători, semne de circulație, mobilier urban.
Anul trecut în mai, Primăria Capitalei a semnat un contract cu Astra Arad pentru 100 de tramvaie noi, moderne, care costă municipalitatea peste 800 de milioane de lei.
Potrivit primăriei, cele 100 de tramvaie ar trebui să circule pe opt rute, însă, surse din adminitrația locală au precizat pentru Gândul că noile tramvaie nu pot circula decât pe liniile 1 și 41, din cauza faptului că sunt prea lungi dar și din cauza infrastructurii dezastruase.
Dar asta după ce se vor reface peroanele din stații, care sunt și ele prea mici pentru noile vehicule fabricate la arad.