FOTO | Noi imagini spectaculoase cu cel mai mare pod din România și al treilea din Europa: „Ultimul segment de tablier metalic al Podului peste Dunăre se montează marți”
Cel mai mare pod din România, și al treilea ca dimensiune din Europa, care se construiește la Brăila, prinde tot mai mult contur. Autoritățile anunță că marți se montează ultimul segment de tablier metalic la această construcție.
„Ultimul segment de tablier metalic al Podului peste Dunăre se montează marți”, anunță Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor (MT).
Potrivit oficialului de la MT; acesta este stadiul lăcrării de la Brăila:
- La începutul lunii iulie va începe operațiunea de sudare a segmentelor la poziția finală. În total, sunt 86 de segmente de tablier metalic, care formează structura suprafeței de rulare a podului de la Brăila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la șantierul naval Brăila.
- A fost finalizată instalarea predalelor pe viaductul de acces Brăila.
- Au fost amplasate și grinzile metalice pe viaductul de acces ancoraj Jijila.
- Se lucrează intens la terasamentele aferente drumurilor de acces pe toate fronturile, atât pe malul dinspre Tulcea, cât și pe cel dinspre Brăila, începând de la pasajul peste calea ferata km 0+389, sensuri giratorii, centru de întreținere și coordonare, stație de taxare, drum de legătură și drum principal.
„Având în vedere promisiunea constructorului de a termina lucrarea, până în decembrie anul acesta, depunem toate eforturile pentru a-l sprijini să-și respecte angajamentul. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România și al treilea din Europa (ca dimensiune)”, explică Scrioșteanu.
Podul, lungime de 1,9 kilometri
Potrivit secretarului de stat, investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.
La pilonul Brăila sunt 72 piloți de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloți de 38 metri lungime.
În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.