Prima pagină » Actualitate » FRAUDĂ în numele ANAF. Cetățenii „executați silit” prin e-mail pentru eventuale datorii: „Nu dați curs solicitărilor!” 

FRAUDĂ în numele ANAF. Cetățenii „executați silit” prin e-mail pentru eventuale datorii: „Nu dați curs solicitărilor!” 

FRAUDĂ în numele ANAF. Cetățenii
Sursă Foto - Caracter ilustrativ: Facebook

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală atenţionează cu privire la o nouă campanie de e-mailuri false, transmise în numele instituţiei, ținta fiind cetățenii care pot cădea în aceste capcane de falsuri în numele fiscului.

Potrivit avertismentului ANAF –  contribuabililor, persoane fizice – le este transmisă o „Nota informativă” – prin care sunt înștiințati cu privire la o presupusă datorie, pentru care este necesară plata pentru evitarea executării silite și a valorificării bunurilor.

Exemplu de email fals care ar fi fost trimis de ANAF

„Mesajele sunt transmise, de această dată, de la adresa de e-mail [email protected]. Atragem atenția că această adresă de e-mail NU aparține ANAF și nu trebuie să dați curs solicitărilor! 

Reamintim contribuabililor că ANAF nu informează contribuabilii despre creanțe prin email, informațiile privind situația fiscală proprie, somațiile, alte înștiințări sunt comunicate securizat fie prin SPV, fie prin Poșta Română cu confirmare de primire”, a transmis ANAF.

Frauda în numele ANAF nu este la primul caz

Nu este primul caz în au fost făcute fraude în numele ANAF. Gândul a scris și de speța în care mai mulți contribuabili s-au plâns că sunt sunați de diverse persoane, de pe numărul 031.403.91.60 (Call Center ANAF), iar apelanții se recomandă ca fiind de la Antifraudă și le cer date personale sau informații despre credite.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a transmis atunci, prin intermediul unui comunicat, că funcționarii Direcției Generale Antifraudă Fiscală nu interacționează cu agenții economici/persoanele fizice prin intermediul Call Center-ului instituției.

Funcționarii de la „asistență contribuabili” oferă doar informații generale în domeniul fiscal și IT. Situațiile când agenții Call Center apelează contribuabilii se întamplă PUNCTUAL, doar ca urmare a apelării inițiale a contribuabilului și pentru a i se oferi completări la
cererea de asistență, însă aceste situații sunt FOARTE RARE.

 

CITIȚI ȘI:

Fraudă în numele ANAF. Mai mulți contribuabili s-au plâns că au fost sunaţi şi convinşi să îşi dea datele personale

Mara Răducanu este jurnalist de eveniment. A terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București și a lucrat la mai multe publicații, precum Jurnalul național, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și