Gabriela Firea a reacționat marți, pe Facebook, după ce Primăria Capitalei și Societatea de Transport București (STB) au fost obligate de o instanță de judecată, definitiv, să cumpere 40 de tramvaie produse la Pașcani. Licitația fusese anulată de Nicușor Dan, în ultima zi a anului trecut.
„Ghinion pe capul bucureștenilor să fie conduși de un primar PNL-USR-Plus care și-a făcut un scop din a bloca totul! Suntem într-o situație incredibilă în București: Primăria Capitalei și STB sunt obligate de o instanță de judecată, definitiv, să cumpere 40 de tramvaie românești. Sună ciudat, în condițiile în care în București circulă tramvaie vechi de 30-40 de ani. Mai bine spus, a fost nevoie ca un judecător să decidă că este nevoie de tramvaie noi, nu cum a decis Primarul General la începutul anului. Nicusor Dan a cerut anularea achiziției tramvaielor românești, produse la Pașcani, fără motive întemeiate, doar pentru că licitația a fost organizată pe când eu conduceam Primăria Capitalei”, a scris Gabriela Firea, fostul edil al Capitalei, într-o postare pe Facebook.
Ea a reamintit că licitația a început în 2019 și a fost finalizată din iulie 2020.
„Dacă apucam să semnez contractul, acum am fi avut câteva tramvaie noi în București. Nu aș vrea să cred că a fost un motiv și faptul că aceste tramvaie sunt produse de o firmă din Pașcani și nu de compania de la Arad. Apropos, când vine primul tramvai produs la Arad și ce se mai întâmplă cu valoarea contractului?”, adaugă Gabriela Firea.
Firea a mai afirmat că, „dacă mai era nevoie de încă o dovadă că primarul «dreptei unite» a venit la Primăria Capitalei să strice, în loc să construiască, iată că a venit”.
„Oare este nevoie de instanță pentru fiecare proiect blocat de actualul primar doar pentru că a fost început de mine și echipa mea? De un an, în Capitală nu se mișcă NIMIC! Nu a început nici un proiect nou, nu își mai amintește nicio promisiune din campanie. Să curgă anii de mandat, Nicusor doarme în dulap!”, a încheiat Gabriela Firea.
Curtea de Apel București (CAB) a respins, miercuri, contestația în anulare a Societății de Transport București (STB), după ce a fost obligată prin mai multe decizii să continue licitația pentru 40 de tramvaie de 18 metri, câștigată de Electroputere VFU Pașcani.
„Admite excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a chematei în garanţie UAT Municipiul Bucureşti şi constată că această parte nu are calitate procesuală pasivă. Respinge excepţiile lipsei dovezii calităţii de reprezentant, netimbrării şi tardivităţii. Admite excepţia inadmisibilităţii. Respinge contestaţia în anulare, ca inadmisibilă. Definitivă”, se arată în sentința Curtii de Apel București, pronunțată pe 15 septembrie.
Pe lângă procesul pierdut miercuri, STB a mai inițiat între timp un alt demers în instanță, împotriva deciziilor care o obligă la continuarea licitației câștigate de Electroputere VFU Pașcani, cu termen pe 30 septembrie, scrie economica.net.
Pe 20 aprilie, Curtea de Apel București (CAB) a respins recursul formulat de Societatea de Transport București (STB) împotriva deciziei CNSC prin care este obligată să continue licitația pentru 40 de tramvaie, câștigată de Electroputere VFU Pașcani.
Pe 19 februarie 2021 Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis contestația Electroputere VFU Pașcani și a obligat STB la continuarea licitației pentru 40 de tramvaie de 18 metri lungime.
La sfârșitul lunii iulie 2020 producătorul Electroputere VFU Pașcani a fost declarat câștigătorul licitației pentru 40 de tramvaie, cu posibilitatea suplimentării comenzii cu încă 60 de tramvaie.