Prima pagină » Actualitate » Gabriela Firea: Mii de persoane au apelat la Telefonul Copilului – 119 în primele zile de la înființare

Gabriela Firea: Mii de persoane au apelat la Telefonul Copilului – 119 în primele zile de la înființare

Gabriela Firea: Mii de persoane au apelat la Telefonul Copilului – 119 în primele zile de la înființare

Câteva mii de persoane au apelat la Telefonul Copilului – 119, în prima săptămână de funcționare, a a nunţat, marţi, ministrul Familiei, Gabriela Firea, spunând că mulţi au sunat doar să vadă dacă funcţionează, însă au fost și apeluri cât se poate de reale cum ar fi cazul fetiței agresată de propria mamă la Constanța.

Ministrul Familiei precizează că toți copiii aflați în situații de risc, dar și adulții care doresc să semnaleze situații critice vor putea suna atât la numărul de telefon 116 111, al Asociației Telefonul Copilului, unde vor primi consiliere psihologică și juridică, dar și la numărul de urgență 119, Telefonul Copilului, care va prelua cazurile grave pentru care este nevoie de acțiune imediată.

„Toate acțiunile care vin în sprijinul copilului, mai ales pentru cel aflat în situații de risc, trebuie privite cu maximum de seriozitate și inovate permanent. Experiența ne-a arătat că situațiile de viață, petrecute în mod concret pe teren, nu corespund mereu cu cele gândite în birouri. De aceea, este foarte important ca fiecare dintre noi să facem doar ce este mai bun pentru persoanele cu vulnerabilități, așa cum sunt copiii care au trecut prin perioada dificilă a pandemiei. Un parteneriat pentru completarea Telefonului Copilului este util pentru că așa vom avea un telefon pentru urgențe, 119, iar numărul pe care îl știe deja toată lumea, 116 111, al Asociației Telefonul Copilului, să rămână pentru consiliere. Toți copiii trebuie ascultați și ajutați, indiferent cine face asta, și toți cei aflați în situații de risc trebuie să afle că există cineva care-i poate ajuta”, a declarat Gabriela Firea.

Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, împreună cu Departamentul pentru Responsabilitate Socială și Grupuri Vulnerabile din cadrul Guvernului României, va semna un parteneriat cu Asociația Telefonul Copilului. Scopul acestui parteneriat este completarea serviciilor oferite copiilor aflați în situații de risc, astfel încât experiența acumulată de Asociația Telefonul Copilului prin operarea numărului unic național 116 111 să completeze activitatea Numărului Unic Național 119.

„Prin acest parteneriat, numărul nostru 116 111 va fi parte din acest program, iar cazurile dificile vor transferate către numărul național 119. Salutăm faptul că așa va exista la nivel național o bază de date complexă cu toate aceste situații complicate în care ajung copiii”, spune și Cătălina Surcel, director executiv al Asociației Telefonul Copilului.

Astfel, toți copiii care trec prin situații dificile vor putea fi ascultați și ajutați în caz de nevoie. Ambele numere de telefon vor putea fi apelate de copii, familiile acestora sau cunoscuți care doresc să semnaleze o situație de risc.

Numărul Unic Național deținut de Asociația Telefonul Copilului, 116 111, rămâne valabil pentru cazurile care au nevoie de consiliere psihologică sau de consiliere juridică personalizată, se arată în comunicat. Însă, toate apeluri care privesc situații de abuz sau au nevoie de intervenție imediată vor fi redirecționate către Telefonul Copilului – 119 sau către Sistemul Unic de Urgență – 112.
Noutatea adusă de Telefonul Copilului – 119 este că integrează toate numerele pe care le foloseau până acum direcțiile de asistență socială și protecția copilului și care nu mai puțin cunoscute de copii. Orice apel la acest număr unic reprezintă o urgență, iar echipe mobile sunt pregătite pentru a interveni imediat acolo unde este anunțat un abuz.

„Numărul unic 119 uniformizează modalitatea de acces la serviciile de protecție a copilului. El înlocuiește toate acele numere de telefon, diferite în fiecare județ, la care sunau copiii sau alte persoane. A fost dezvoltată o infrastructură la nivel național special pentru telefoanele de tip urgență. Platforma este conectată cu sistemul de urgență 112, iar operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale au o procedură special dezvoltată pentru copii în funcție de care acționează”, a declarat consilierul de stat Mădălina Turza.

 

Asociația Telefonul Copilului a salutat intenția unei colaborări cu Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse și cu Departamentul pentru Responsabilitate Socială și Grupuri Vulnerabile.

 

Telefonul Copilului – 119 – a fost lansat de Guvernul României pentru semnalarea cazurilor de abuz, exploatare și neglijare a copilului și este parte integrantă din Programul Național de Suport al Guvernului pentru copiii, în contextul pandemiei de Covid 19 – DIN GRIJĂ PENTRU COPII, adoptat prin OUG. nr. 105/2021.

Gilda Popa este licențiată în Drept și a urmat un master de psihologie organizațională la Facultatea de Psihologie - Universitatea București. A intrat în presă accidental, după ce a câștigat ... vezi toate articolele

Citește și