Pornind de la o statistică îngrijorătoare conform căreia România are cea mai ridicată rată a mortalității din UE la capitolul ”accidente de circulație”, senatorul PSD Gabriela Firea scoate în evidență semnele de întrebare rămase, încă, fără răspuns.
Solicitarea pe care a făcut-o, de la tribuna Senatului României – destinatarii mesajului fiind Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, și Lucian Bode, ministrul de Interne – a primit răspuns doar din partea celui de-al doilea, nici acela satisfăcător, scrie Gabriela Firea pe pagina sa de socializare.
În ceea ce privește o mult dorită și normală transparență a USR PLUS, senatorul PSD consideră că totul s-a rezumat la ”manipulare aruncată” în campania electorală.
”România, țara în care doar morții sunt vinovați! Țara noastră a înregistrat anul trecut 85 decese din accidente de circulație la 1 milion de locuitori, cea mai ridicată rată a mortalității din UE, valoare dublă față de media europeană. De la tribuna Senatului, le-am solicitat ministrului de Interne, Lucian Nicolae Bode și celui al Transporturilor și infrastructurii, Cătălin Drulă, în aprilie, să prezinte strategia și măsurile pe care le-au luat sau au de gând să le ia pentru creșterea siguranței în trafic și reducerea numărului de accidente.
Transparența totală USR-PLUS a fost doar o manipulare, aruncată în campanie, așa că ministrul Drulă a ignorat solicitarea. Doar ministrul de Interne a răspuns, ca obligație legală a miniștrilor de a furniza Parlamentului orice informații solicită. Din păcate, nimic concret, nici măcar o măsură, chiar și una prezentată simplu, cu un responsabil și un termen de aplicare”, notează Gabriela Firea în mediul online.
Faptul că Lucian Bode, ministrul de Interne, a răspuns solicitării făcute de Gabriela Firea este de apreciat, numai că există și un revers al medaliei, aceasta concluzionând că, practic, nu a fost vorba decât despre ”limbă de lemn și angajamente demagogice”, iar o necesară reducere a numărului de accidente de circulație nu se poate face doar prin vorbe.
Gabriela Firea acuză, în aceeași postare, că încă nu a fost elaborată promisa Strategie de Siguranță Rutieră 2021 – 2030, iar în ceea ce privește termenul de finalizare misterul se păstrează.
”Un răspuns cu pasaje copiate din legislație, limbă de lemn și angajamente demagogice: “reducerea numărului de accidente și a consecințelor acestora (pierderea unei vieți este o tragedie, dar este așa de simplu să o depersonalizezi numind-o consecință) este o prioritate.
Mai este un paragraf în răspunsul Ministerului de Interne care sintetizează, de fapt, interesul și implicarea instituțiilor responsabile pentru protejarea vieții cetățenilor care circulă pe drumurile României: Astfel, în luna mai 2021, Ministerul de Interne anunță senin că participă, împreună cu alte instituții, la elaborarea unei noi Strategii de Siguranță Rutieră 2021-2030 (!!!) dar așteaptă întâi finalizarea cadrului de referință al Uniunii Europene pentru siguranța rutieră”, mai scrie Gabriela Firea.
Domnilor guvernanți “de dreapta”, suntem aproape in august 2021! Când veți finaliza această Strategie? Și când o veți aplica? În timp ce guvernanții nu acționează, în fiecare zi, presa prezintă accidente foarte grave, cu numeroase victime, cu multe autovehicule implicate”
Gabriela Firea