Candidata social-democrată la Primăria Capitalei, Gabriela Firea, spune că „soluția este să transferăm o parte din traficul rutier în subteran”, atunci când vorbește despre fluidizarea traficului rutier în București. Invitată la emisiunea „Jurnal de Seară” de la DIGI TV, senatorul Gabriela Firea a enumerat câteva soluții din planul său de mobilitate durabilă în Capitală.
Senatorul Gabriela Firea a elaborat un plan de mobilitate durabilă pentru Muncipiul București, încă din primul său mandat, însă nu a fost pus niciodată în aplicare. În cazul în care va câștiga al doilea mandat de pșrimar general al Capitalei, aceasta are de gând să continue implementarea acestuia.
Avem un plan de mobilitate urbană durabilă care nu este aplicat(…) Prin urmare, trebuie să facem exact așa cum s-a procedat în marile capitale europene în să nu discutăm întâi despre parcări, ci întâi să discutăm despre cum fluidizăm traficul, cum îl îndemnăm pe cetățean să renunțe la autoturismul personal, dar nu cu forța și oferind un transport public civilizat. Ceea ce am început în primul mandat prin înnoirea parcului auto cu 800 de vehicule noi, 400 de autobuze euro șase, 130 hibrid, 100 electrice și procedurile lăsate la cheie pentru 100 de tramvaie și 100 de troleibuze. În paralel cu tot ceea ce am explicat anterior, lucrurile acestea trebuia să continue. Parcul auto trebuia să fie înnoit în continuare, pentru că sunt convinsă și bucureștenii, și bucureștenii care locuiesc în Ilfov, nu doar în București, cu siguranță vor folosi mijloacele de transport în comun dacă ele vor fi civilizate și predictibile, susține Gabriela Firea.
Încă o soluție care ar putea să fie implementată cu succes, în același scenariu, este și prelungirea magistralei de metrou, astfel încât această să ajungă până la limita cu județul Ilfov.
Asta înseamnă că trebuie să continuăm să noi în parcul auto și ca propunere pe care o am acum și doresc să o pun în aplicare împreună cu primarii de sectoare și cu Ministerul Transporturilor, care aparține de Guvern, prelungirea rețelei de metrou astfel încât să avem stații și la limita cu județul Ilfov, ca să poată să preia dimineața cetățenii care, deși sunt bucureșteni, locuiesc în Ilfov și vin dimineața, repet, la serviciu sau la școală și la finalul zilei se întorc, pentru că de aceea avem trafic foarte intens, pentru că, din păcate, rețeaua de metrou nu este atât de extinsă așa cum ne-am dori. La suprafață, situația este cea pe care o știm. Soluția este să transferăm o parte din traficul rutier în subteran. Acest lucru s-ar putea face dacă rețeaua de metrou ar ajunge și în localitățile limitrofe. Am fost de mai multe ori la guvern și la Ministerul Transporturilor, a mai spus Gabriela Firea.
Social-democrata a amintit și de centrul de trafic pe care l-a înființat în primul său mandat și care a fost închis. Serviciul era util pentru că putea corela intersecțiile și timpii de așteptare; proiect care ajuta foarte mult fluența în trafic.
Citește și: