GALERIE FOTO | Cum arată acum Autostrada Bucureștiului (A0). „S-au turnat primii metri pătrați de asfalt”
Autoritățile anunță că au fost turnați primii metri pătrați de asfalt pe A0, denumită și Autostrada Bucureștiului.
„S-au turnat primii metri pătrați de asfalt pe Autostrada Bucureștiului.
Este vorba despre un tronson experimental în zona orașului Măgurele, care va fi supus tuturor testelor necesare pentru a vedea dacă se respectă parametrii de calitate.
Toate cele 128 de grinzi de beton necesare nodului rutier dintre DN 5 și A0, inclusiv la breteaua de legătură cu DN5, au fost montate.
Dintre cele 811 grinzi necesare tuturor pasajelor de pe întreg Lotul II al A0, au fost produse și aduse în șantier 793, iar 523 dintre ele au fost deja montate.
Au fost montate grinzile pe primele 4 deschideri, din cele 7 ale pasajului principal al nodului rutier dintre DN 6 și A0, iar acum se lucrează la armarea și cofrarea riglei peste culeea dinspre Măgurele, la turnarea ultimei elevații la culeea dinspre A1, precum și la armarea, cofrarea și turnarea elevațiilor pilei din proximitatea DN6”, transmite secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu.
Potrivit oficialului, după ce s-au montat toate grinzile la pasajul peste calea ferată București – Giurgiu, a început realizarea armăturii la placa de suprabetonare a acestuia.
„La pasajul peste viitoarea cale ferată din zona localității 1 Decembrie, s-au montat toate grinzile, iar săptămâna viitoare va începe realizarea armăturii plăcii de suprabetonare. La podul peste râul Sabar au fost montate grinzile pe prima dintre cele 2 deschideri ale acestuia. Au fost finalizate toate podețele aferente corpului principal al autostrăzii, precum și cele din zonele bretelelor de legătură”, explică Scrioșteanu.
Acesta mai precizează că dintr-un volum total de 5,14 milioane de tone de umpluturi, strat de formă din balast, fundație din balast, strat de agregate stabilizate cu liant, au fost achiziționate și, în mare parte, au fost puse deja în operă 3,2 milioane de tone.
Din toamna anului 2020 se lucrează pe toată lungimea Lotul II al A0 Sud
Scrioșteanu mai precizează că au fost relocate toate rețelele de utilități din coridorul Lotului II al A0.
Din toamna anului 2020 se lucrează pe toată lungimea Lotul II al A0 Sud, pentru cei aproape 15 km de autostradă (Bragadiru, Măgurele, Julava, Dărăști, 1 Decembrie, Vidra și Cornetu.
„Am solicitat antreprenorului să suplimenteze activitatea de lucru pe zona pasajelor, ca să-și poată respecta promisiunea de a da în trafic înainte de termen, adică în decembrie 2022, porțiunea de autostradă dintre DN5 și DN6”, explică secretarul de stat.
Autostrada de Centură București A0 va avea o lungime totală de 101 km și este parte a unui uriaș proiect european de infrastructură rutieră numit Coridorul 4 pan-european, care traversează România de la Vest la Est, pe direcția Nădlac – Arad – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța.
Foto: Irinel Ionel Scrioșteanu / Facebook