Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat că s-au montat primle grinzi pe Autostrada Moldovei, Lotul 1, Dumbrava – Mizil. Este vorba de 48 de grinzi de beton.
„Am fost într-o vizită neanunțată pe șantierul Lotului 1: Dumbrava – Mizil al Autostrăzii Ploiești- Buzău, mai exact la KM 0 al Autostrăzii Moldova A7, unde va fi localizat noul nod rutier între A3 București-Ploiești și Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din acest prim lot, de altfel”, a anunțat Ionel Scrioșteanu.
Potrivit secretarului de stat, stadiul lucrărilor pe acest lot este următorul:
„Lotul 1 este cuprins între Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) și are o lungime de 21 km. Am solicitat antreprenorilor să crească mobilizarea în șantier, întrucât este foarte important ca și acest lot să fie dat în trafic în cursul anului viitor.
Reamintesc faptul că lucrările de execuție la acest lot au început în toamna anului trecut, iar constructorul, Asocierea de constructori români și italieni, Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Projectmanagement, are la dispoziție 25 luni pentru finalizare și 1,46 miliarde lei, fără TVA, finanțați din PNRR”, a mai precizat Ionel Scrioșteanu.
Guvernul României a aprobat în august proiectul de lege referitor la contractul de finanțare al Autostrăzii A7, cofinanțare aferentă Mecanismului de Redresare și Reziliență, dintre România și Banca Europeană de Investiții.
A7, ”Autostrada Moldovei” cum e cunoscută, implică o finanțare de 600 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții. Noua autostradă va avea 319 kilometri și ar urma să fie gata în 2025.
Contractul de finanţare cu Banca Europeană de Investiţii, în valoare de 600 milioane de euro prevede susţinerea tronsonului A7 Ploieşti – Paşcani.
Cofinanţarea aferentă este aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, semnat în luna iunie, atât la București, cât și la Bruxelles.
De asemenea, data finală de disponibilizare a împrumutului este de până la 48 de luni, de la data semnării contractului de finanţare.
Pentru facilitarea implementării, proiectul a fost divizat în 4 secţiuni, după cum urmează: Ploieşti – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focşani, cu o lungime de 82,44 km; Focşani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău – Paşcani, cu o lungime de 77,39 km”.
Foto: Irinel Ionel Scrioșteanu – Facebook