GALERIE FOTO | Cum arată și în ce stadiu este Pasajul Berceni de pe Centura Capitalei. Este al doilea sens giratoriu suspendat de pe această arteră
Pasajul Berceni de pe Centura Capitalei prinde contur. Care este acum stadiul lucrărilor la al doilea sens giratoriu suspendat de pe Centură, după cel de la Domnești.
La Pasajul Berceni de pe Centura Capitalei continuă lucrările de realizare a infrastructurii drumului agabaritic, care va face legătura între Șoseaua Berceni și Centura Bucureștiului.
„Acum se montează elementele prefabricate la trecerile la nivel cu calea ferată aferentă Centurii feroviare a Capitalei”, precizează Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Potrivit lui Scrioșteanu, la Pasajul Berceni continuă lucrările pentru dublarea Centurii actuale a Bucureștiului, la 4 benzi, spre Jilava.
Pasaj de peste 30 de milioane de euro
De asemenea, continuă devierea utilităților, lucrările la bazinul de retenție a apei pluviale în zona DJ 401 și realizarea canalizării pluviale pe șoseaua Berceni.
Pasajul de la Berceni ar putea fi finalizat la sfârșitul acestui an.
Giratoriul suspendat DNCB – Șos. Berceni + lărgire la 4 benzi a centurii actuale costă 30,5 milioane de euro
Constructorul pasajului este asocierea Trameco SA (Selina) – Vahostav SK AS – Construcții Erbașu SA – Grafic Tends SRL
Contractul a fost semnat în martie 2019, iar termenul de finalizare este de 30 luni (6 luni proiectare și 24 luni execuție). Lucrările au fost începute în august 2020.
Pasajul Domnești costă aproape 100 de milioane de lei
Tot pe Centura Capitalei se construiește și Pasajul de la Domnești, care este tot un sens giratoriu suspendat.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia pasajului de la Domneşti a fost semnat în 2017 cu românii de la Straco pentru aproximativ 100 de milioane de lei.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis în ianuarie 2018 Ordinul de Începere pentru realizarea obiectivului „Proiectare şi execuţie Pasaj suprateran pe DJ 602 Centura Bucureşti-Domneşti”.
Potrivit CNAIR, durata contractului este de 51 de luni, dintre care 3 luni proiectare, 24 luni execuţie și 24 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.
Pasajul de la Domnești este cel mai așteptat proiect de infrastructură de pe Șoseaua de Centură a Capitalei pentru că ar urma să fluidizeze traficul de pe Prelungirea Ghencea. Pe această arteră ambuteiajele se întind în prezent mai mai mulți kilometri.
Foto: Irinel Ionel Scrioșteanu / Facebook