Cristian Lisandru, jurnalist GÂNDUL.RO, a declarat, la GÂNDUL LIVE, că Inspectoratul de Stat în Construcții a solicitat intervenția lui Ludovic Orban, președintele Camerei Deputaților, în problema suspendării PUZ-urilor de sector de către edilul Nicușor Dan! Ședința CGMB de mâine va fi una „cu scântei”, a mai spus Lisandru.
„Tensiunea este în creștere, iar ședința de mâine a Consiliului General al Muncipiului București (CGMB) va fi crucială în ceea ce privește această eventuală suspendare a PUZ-urilor.
Pe o scară de la 1 la 10, ne aflăm ASTĂZI la o treaptă de maxim și sunt convins că fiecare parte implicată păstrează ași în mânecă, iar surprizele nu vor întârzia să apară în ședința de mâine.
Înainte de asta, însă, trebuie menționat că Inspectoratul de Stat în Construcții a solicitat, de altfel, lui Ludovic Orban, președintele Camerei Deputaților, să ia măsuri „cu celeritate”, exact așa s-au exprimat, fiindcă o suspendarea a PUZ urilor de sector ar provoca nu numai dezechilibre economice majore la nivelul Capitalei, dar și prejudicii financiare considerabile.
Punctual, Inspectoratul de Stat în Construcții prezintă un tablou sumbru, din acest punct de vedere.
Să presupunem că inițiativa primarului general va fi aprobată. În acest caz, spune Inspectoratul de Stat în Construcții, efectele vor fi asemănătoare unui cutremur, iar unda de șoc va lovi în proiecte cheie.
1) Proiecte finanțate prin Programul Operațional al Infrastructurii Mari (P.O.I.M.) – cum ar fi recentul proiect de modernizare a rețelei de termoficare pentru a cărei finanțare Guvernul României a semnat contract la sfârșitul anului 2020 – în lipsa unor documentații de urbanism actualizate ESTE IMPOSIBILĂ emiterea AUTORIZAȚIEI DE CONSTRUIRE aferentă acestor obiective;
1) ANULEAZĂ AUTORIZAȚIA DE CONSTRUIRE și lasă fără temei legal din punct de vedere urbanistic lucrările la pasajele rutiere Colentina-Doamna Ghica, Petricani, Andronache, Baicului, Gheorghiței, Heliade între Vii, Chișinău etc.
2) Face imposibilă autorizarea unui număr de 156 artere de circulație nou propuse, inclusiv cu infrastructura tehnico-edilitară aferentă – cea mai importantă dintre acestea fiind, fără doar și poate, faza a 2-a din proiectul Penetrație Ciurel;
3) Un număr de 78 artere de circulație care își modifică profilul prin lărgirea acestora, printre care: Șoseaua Petricani, Gherghiței, Lizeanu, Maica Domnului, Ramuri Tei, Colentina, Ziduri Moși, Dimitrie Pompeiu, Electronicii, Bd. Gării Obor, Heliade între Vii, Baicului și multe altele;
4) COMPROMITE REALIZAREA (SAU FINALIZAREA LUCRĂRILOR) LA 3 MAGISTRALE DE METROU a căror reglementare a fost făcută prin documentațiile de urbanism după cum urmează:
- a) Drumul Taberei – Pantelimon (Magistrala 5) Universitate – Bvd. Pache Protopopescu – Șos. Iancului – Șos. Pantelimon; prin documentația de urbanism U.Z. Sector 2 s-a preluat și reglementat traseul metroului precum și culoarul de expropriere aferent.
- b) Colentina – orașul Voluntari (Magistrala M7 – Bragadiru – BucureștiVoluntari);
- c) Extindere Pipera-Dimitrie Pompeiu-Voluntari (Magistrala M2);
5) Realizarea liniei de tramvai (inel median) – Bulevardul Basarabia-Chișinău-Delfinului-Doamna Ghica-Petricani;
6) Realizarea Nodului inter-modal cu parc la suprafață (7 ha) zona Obor-Baicului;
7) PUNE ÎN PERICOL MĂSURILE PENTRU UN TRANSPORT SUSTENABIL având în vedere că, prin documentațiile de urbanism s-au propus un număr 5 euro-gări, fiecare fiind deservite de 5 noi zone/structuri de tip Park & Ride după cum urmează: Pipera, Petricani, Andronache, Colentina (înlungul traseului M800) și Pantelimon Sud”, a declarat Cristian Lisandru la GÂNDUL LIVE.