Prima pagină » Actualitate » GÂNDUL LIVE. Sorin Cîmpeanu: „Propunem ca elevii de clasele a 8-a și a 12-a să meargă la școală și în scenariul roșu” / „Azi vaccinăm persoana cu numărul 100.000 din sistemul educațional”

GÂNDUL LIVE. Sorin Cîmpeanu: „Propunem ca elevii de clasele a 8-a și a 12-a să meargă la școală și în scenariul roșu” / „Azi vaccinăm persoana cu numărul 100.000 din sistemul educațional”

GÂNDUL LIVE. Sorin Cîmpeanu: „Propunem ca elevii de clasele a 8-a și a 12-a să meargă la școală și în scenariul roșu” / „Azi vaccinăm persoana cu numărul 100.000 din sistemul educațional”

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a declarat, la GÂNDUL LIVE, că joi va fi vaccinată persoana cu numărul 100.000 din sistemul de educație. Acesta a mai spus că pierderile generate de predarea online sunt mari și trebuie recuperate în cel mai optim mod posibil. 

„Pierderile generate de predarea online sunt mari. Din cauza predării online, în sine, atunci când aplicăm predarea online în toate domeniile, fără ca profesorii să fie formați, când sunt și elemente circumstanțiale, dificultăți în acces la internet, la tehnologie, pierderile sunt importante.

Există în orice sistem de educație. Important este să vedem cum ne putem concentra pe recuperarea acestor pierderi.

Propunere: Elevii din clasele 8-a și 12-a să meargă la școală, fizic, și în scenariul roșu

Școlile funcționează după scenariul corespunzător localității respective. Constatăm trendul ascendent al creșterilor numărului de cazuri COVID, am făcut o propunere prin care să permitem accesul elevilor din clasele terminale în școli cu prezență fizică, cei din a 8-a și a 12-a să poată merge cu prezență fizică în școli, chiar dacă se trece din scenariul galben în cel roșu.

Având în vedere importanța examenelor naționale, nevoia de pregătire, care vor fi susținute la datele planificate cu prezență fizică, am cerut acest lucru. Am cerut ca simulările pentru examene, clasa a 8-a și a 12-a să înceapă în 29 martie. E nevoie de prezență fizică pentru aceste simulări. Am obținut acceptul Min. Sănătății. Se asigură toate regulile și exigențele pentru distanțare fizică și pentru a proteja atât elevii, cât și cadrele didactice de răspândirea virusului. Am solicitat ca orele remediale, pentru recuperarea pierderilor, generate de predarea online, să fie cu prezență fizică.

„Este nevoie de prezență fizică în școli”

Ceea ce am pierdut din cauza predării online nu putem recupera tot prin recuperare online. Deci e nevoie de prezență fizică. Rata de infectare e crescută, dar înțelegem cu toții că nu a crescut din cauza prezenței la școală.

Mesajul e foarte clar: Min. Educației propune aplicarea principiului școlile se deschid primele, se închid ultimele.

Școala în sine nu e factor de creștere a ratei de infectare. Mobilitatea e generată de deschiderea școlilor, e un astfel de factor. Dacă ne uităm în multiple medii, vă asigur că în școli se respectă condițiile sanitare mult mai mult decât în alte domenii.

Primăriile conlucrează cu sistemul de educație, care a avut la început 37 milioane de măști, la care se adaugă cele achiziționate cu sprijinul local. Am asigurat cadru ca în 10 județe din cele 42 să poată fi donate măști, acolo unde a scăzut stocul – e vorba de 500.000 de măști și zeci de mii de echipamente de protecție. Pentru testare e nevoie de personal medical, deficitar în sistemul de educație. Sunt părinții care au rețineri cu privire la testarea elevilor. Sunt convins că autorității au în vedere achiziționarea unor teste non-invazive. Conform ultimei informări de la Min. Sănătății, au fost distribuite 1.150.000 teste și au fost folosite mai puțin de 5.000 de teste.

„Ajungem la 100.000 de persoane vaccinate în sistemul de învățământ”

Nu vă înșelați. La finalul zilei de ieri aveam deja 97.000 de angajați din învățământ în total, vaccinați, 38.000 vaccinați în 8 zile. Asta înseamnă 5.000 de vaccinări pe zi. Azi vom avea vaccinarea angajatului cu numărul 100.000. Este un element important, 30% din personalul din educație e deja vaccinat.

Dacă ne raportăm la cadre didactice, sunt convins că procentul va ajunge spre 50%.

Bugetul ministerului, mai mare, dar tot insuficient

Bugetul Min. Educației e mai mare cu 244 milioane lei față de execuția de anul trecut.

Se acoperă toate categoriile de cheltuieli pentru anul 2021. În condițiile de austeritate bugetară, este un buget corect, dacă vom reuși să adăugăm peste acest buget de 28,507 miliarde lei, sumele din PNRR. O sursă importantă de susținere a ministerului.

Suntem la 8,11 miliarde euro (39 miliarde lei). În valoare absolută e cea mai mare alocare din ultimii 30 de ani, fără PNRR.

Pentru condițiile date, acoperim toate cheltuieli, dar față de necesar, sigur că nevoile sunt mult mai mari decât 3,55% din PIB. Dar șansa este alocarea din PNRR pentru educație. Vom discuta după ce vom avea aprobat Planul Național de Redresare și Reziliență.

Despre exmatricularea studenților de la Drept (București)

Este fără doar și poate un exemplu pe care Universitatea din București l-a dat pentru pedepsirea fraudei. Pe de altă parte, atâta vreme cât vă spuneam că predarea online presupune diferențe, până la examinare, care de câțiva ani universitățile mari, se utilizează platforme dedicate, securizate care nu permit fraudarea, în România nefiind utilizate aceste platforme, sigur că sunt convins, din păcate, în mai multe situații, speculând această lipsă de control, sunt convins că nu a fost un caz singular.

E vorba de 45 de tineri de 18-19 ani de anul I care nu au înțeles responsabilitatea unui astfel de gest. Dar nici sistemul nu a ajutat foarte mult. Legătura e permanentă cu asociațiile de studenți și consiliul elevilor. Vrem învățământ de secolul 21, să fie adaptat cerințelor angajatorilor. Avem măsuri convergente. Vrem să fie sustenabile, ca să nu fie schimbate înainte de implementare.”, a declarat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, la GÂNDUL LIVE.

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele