Călătorii din Gara de Nord București au avut parte de o surpriză în premieră. Dacă, uneori, tabela Sosiri semăna cu cea de la Bursa București cu fluctuații ale orarului aiuritoare, marți părea că tabela Plecări a luat-o razna: zeci de minute întârziere la plecare! Explicația, pană de curent la rețeaua de electrificare. Abia la ora 18.45, circulația trenurilor a revenit la normal, după sute de minute întârziere cumulate.
Mii de călători au privit cu gura căscată panoul Plecări. Acesta afișa întârzieri. Totul a plecat de la un accident banal, o locomotivă electrică a CFR Călători a rupt pantograful în zona Podului Grant. În câteva secunde, jumătate din liniile de gării, au fost lăsate în pană de curent.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informa că traficul feroviar în Gara de Nord a fost închis, inițial pe liniile de la 9 la 14, din cauza unui deranjament produs la linia de contact de o locomotivă a CFR CĂLĂTORI, care la ieșirea din Depou, pentru remorcarea trenului IR 1996, a rupt pantograful, în zona Podului Grant.
Astfel au putut pleca din Gara de Nord doar trenurile de la liniile 1-8. Marți seara, trenurile care urmau să plece din București au cumulat mai multe mii de minute de întârziere decât cele care urmau să sosească. Record istoric. Abia la ora 18.45, s-au repus sub tensiune liniile 9-14.