GIGANT în domeniul energiei, amendat pentru folosirea ilegală a datelor personale ale clienților. SANCȚIUNILE sunt uriașe!
Autoritatea italiană pentru protecţia datelor a amendat joi o unitate a celei mai mari companii de utilităţi din ţară, Enel, cu peste 79 de milioane de euro, acuzând-o că gestionează greşit datele personale ale clienţilor, pentru telemarketing. Reprezentanții Enel nu au comentat sancțiunea.
Autoritatea, cunoscută sub numele de Garante, a declarat într-un comunicat că Enel Energia ar fi folosit datele personale ale clienţilor de la cel puţin 9.300 de contracte, pentru a-şi promova ilegal serviciile de energie şi gaze, potrivit informațiilor Reuters.
Care sunt acuzațiile aduse și la cât se ridică sancțiunile
Acesta a adăugat că Enel Energia ar fi achiziţionat şi de la patru companii datele personale a 978 de utilizatori care nu aparţineau reţelei de vânzări a companiei.
Amenda, cea mai mare emisă vreodată de Garante, vine în urma unei anchete a poliţiei financiare italiene asupra celor patru companii, pe care Garante le-a amendat cu 1,8 milioane de euro în iunie, confiscându-le unele baze de date.
De asemenea, autoritatea de reglementare a mai spus că sistemele de informare pentru managementul clienţilor şi activarea serviciilor de la Enel Energia au arătat ”deficienţe grave de securitate.”
CITIȚI ȘI:
Probleme pentru clienții Enel?! Ce notificare au primit consumatorii
Puțini români știu! Facturile Enel pe care nu trebuie să le plătiți