Odată cu venirea sezonului rece, șoferii trebuie să fie atenți la echiparea mașinilor cu o serie de echipamente pentru a evita amenzile usturătoare care se pot ridica chiar și la mii de lei. Codul Rutier nu-i iartă pe șoferii care lasă aceste modificări pe ultima sută de metri, scrie EVZ.RO.
Odată cu venirea vremii reci, șoferii sunt atenționați asupra importanței respectării reglementărilor Codului Rutier privind cauciucurile de iarnă.
Zilele trecute, ciclonul Boris a adus deja prima ninsoare în România, chiar la început de toamnă. Primii fulgi de nea s-au așternut pe carosabil, iar acest lucru a cauzat și primele probleme în trafic, întrucât marea majoritate a șoferilor nu și-au pregătit corespunzător autovehiculele pentru o astfel de vreme, dat fiind temperaturile ridicate de până acum.
Conform legislației, vehiculul trebuie echipat cu anvelope de iarnă atunci când condițiile de drum includ zăpadă, gheață sau polei. Deși nu există o dată fixă pentru aplicarea acestei obligații, respectarea ei este esențială pentru a evita sancțiunile care se pot ridica la mii de lei pentru șoferii prinși în trafic cu mașinile neechipate corespunzător.
În privința roții de rezervă, Codul Rutier nu specifică clar tipul de cauciuc necesar. Totuși, sancțiunile sunt aplicate dacă vehiculul este echipat necorespunzător, de exemplu, dacă sunt montate trei cauciucuri de iarnă și unul de vară. În general, toate cele patru roți ale vehiculului ar trebui să fie echipate corespunzător, iar roata de rezervă, deși adesea un cauciuc de vară sau temporar, ar trebui să respecte aceleași standarde, dacă spațiul și dimensiunile permit.
Legislația rutieră nu detaliază cerințele pentru roata de rezervă, deoarece multe vehicule de generație mai nouă vine echipate doar cu kituri de umflare sau roți de rezervă temporare, destinate utilizării pe distanțe scurte.
În situația în care vehiculul este oprit de poliție și roata de rezervă este echipată cu un cauciuc de vară, aplicarea sancțiunilor rămâne la decizia polițistului.
Pentru a evita problemele, este recomandat ca roata de rezervă să fie de tip iarnă sau all-season, dacă dimensiunile permit.
Codul Rutier prevede sancțiuni pentru conducerea autovehiculului pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei fără anvelope de iarnă.
Amenda se încadrează în clasa a IV-a de sancțiuni, cuprinsă între 1.305 și 2.900 de lei (9-20 puncte-amendă). De asemenea, se va reține certificatul de înmatriculare/înregistrare al autoturismului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare fără drept de circulație, informează Poliția Rutieră.