Grindeanu anunță o schimbare majoră în metroul bucureștean. „Nu era un proiect matur”

Publicat: 01 11. 2022, 14:56
Metrou. Foto caracter ilustrativ / Sursa FOTO: wp.com

Schimbare majoră la proiectul metroului bucureștean anunțată de ministrul Transporturilor. Sorin Grindeanu a declarat marți că a propus coaliției de guvernare scoaterea din PNRR a proiectului magistralei de metrou M4.

„Nu era un proiect matur”, și-a argumentat decizia Sorin Grindeanu.

Schimbare în PNRR: iese M4 și intră M6!

În locul proiectului de magistrală M4, ministrul Transporturilor cere înlocuirea cu M6, o magistrală care poate fi finalizată până în 2026.

„Cei care au trecut M4 în PNRR cred că n-au gândit foarte bine acest lucru. De ce? Pentru că, așa cum știți, ca să fie un proiect viabil în PNRR trebuie să se finalizeze până în 2026, astea sunt regulile. Ca să trecem M4 în PNRR, când au făcut ei PNRR-ul, înseamnă că nu au știut foarte bine realitatea. Nu era un proiect matur, care să poată să fie finalizat până în 2026 și tocmai de aceea, vă spuneam de discuția pe care am avut-o în coaliție, am propus să nu se schimbe tipul de transport, să rămână metrou, și să se schimbe magistrala”, a declarat Grindeanu.

„Am propus ca M4 să treacă pe POT, pe viitorul Program Operațional de Transporturi, deci tot pe finanțare europeană, dar să fie scos din PNRR. M6 să vină în locul său, pentru că e un proiect matur” – Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor arată că s-a reapucat de proiectul magistralei de metrou M6 imediat ce a preluat mandatul, după ce PSD a revenit la guvernare.

„E adevărat că în anul 2021, când a fost altcineva ministru și beneficiam de finanțare japoneză, s-a considerat necesar că să abandoneze acel proiect. Eu, de când am venit la minister, l-am reluat, mi-am cerut scuze ambasadorului Japoniei după preluarea mandatului pentru delay-ul ăsta de un an, și am reluat proiectul, este matur și poate fi finalizat până în 2026”, a explicat ministrul Sorin Grindeanu.

Despre nevoia de a scoate proiectul magistralei M4 din PNRR a vorbit în urmă cu câteva săptămâni și ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş. El a declarat că primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, „nu are curajul necesar pentru ca astfel de proiecte să fie preluate de către Primărie și să poată să fie implementate”. Marcel Boloș: „Domnul ministru Grindeanu a propus ca proiectul fie înlocuit cu un proiect pe infrastructura feroviară. Jalonul acesta, care este pentru linia de metrou, este un jalon care are două proiecte la bază: proiectul de metrou din București, precum și proiectul de metrou din Cluj-Napoca”.