Prezent în Portul Constanța alături de șeful PSD, Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că 35 de linii de cale ferată din port, pentru care reabilitarea s-a făcut în regim de urgenţă, sunt deja finalizate.
Restul de 64 de linii de cale ferată rămase de refăcut/modernizat au fost împărţite în trei loturi, a precizat Grindeanu.
Pentru două loturi s-au terminat cu bine licitațiile, iar pentru ultimul se pun la punct datele finale.
„Am pornit undeva în primăvară cu ceea ce am găsit aici pe zona feroviară şi anume acele 99 de linii de cale ferată care arătau cum arătau, cu vegetaţii crescute, cu vagoane abandonate şi am prioritizat lucrurile. Cu 35 de linii am intrat pe procedură de urgenţă şi am beneficiat de cei 200 de milioane de lei de la Fondul de Rezervă şi cele 35 de linii mare parte dintre ele au fost deja recepţionate, şi anume 19, celelalte 16 urmând ca până în 10-12 noiembrie, deci în 10 zile să fie recepţionate şi ele. Cele 35 de linii intrate în procedură de urgenţă sunt finalizate”, a anunțat Sorin Grindeanu.
În privința celorlalte 64 de linii ferate din Portul Constanța, acestea au fost împărţite în trei loturi. Ministrul Transporturilor arată că deja s-au ţinut licitaţiile şi „au fost adjudecate pentru două loturi, au fost adjudecaţi constructorii. Pentru al treilea suntem în perioada de finalizare, perioada aceea în care se mai dau clarificări. Oricum, vom închide şi acest subiect, astfel încât cele 99 de linii să fie reabilitate total”, a declarat Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a mai precizat că unul dintre punctele la care lucrurile nu s-au mișcat așa cum și-a dorit a fost legat de atragerea de fonduri europene. „Să ştiţi că unul din punctele care nu a funcţionat la ritmul la care trebuia este cel legat de atragerea de fonduri europene în anii trecuţi şi nu vreau să dau vina pe nimeni pentru că nu e o chestiune în care să fie vinovată o singură persoană”, a explicat Grindeanu.
„Eu cred că acest ritm trebuie să fie schimbat, vorbim despre una din sursele de finanţare pe care Portul Constanţa nu are voie să o rateze. Vorbeam mai devreme cu directorul general de la CFR Infrastructură şi îmi spunea că pe diferite programe europene, fie că vorbim de CEF, fie că vorbim de Programul Operaţional Transporturi doar pe CFR, pe exerciţiul bugetar viitor, sunt undeva la peste 800 de milioane de euro, fără TVA, care sunt prevăzuţi pentru anii viitori pe Programul Operaţional Transporturi în această zonă în dezvoltarea infrastructurii feroviare din zona Portului Constanţa. Este o chestiune pe care cei de la CFR sunt obligaţi să o facă, dacă dorim să avem dezvoltarea propusă”, a insistat Sorin Grindeanu.