Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a constatat un “progres extrem de slab pe șantierul liniei de cale ferată Apața – Cața (28,2 km)” și “se prefigurează întârzieri”. De aceea, scrie Grindeanu pe Facebook, “în cazul în care situația nu se îmbunătățește, mă aștept să fie aplicate sancțiuni”. Totodată ministrul cere ca lucrările să fie finalizate până la sfârșitul anului viitor.
Într-o postare pe Facebook, ministrul Transporturilor scrie că a constatat un “progres extrem de slab pe șantierul liniei de cale ferată Apața-Cața (28,2 km), parte a Coridorului feroviar Rin- Dunăre”. Secțiunea Apața-Cața face pate din segmentul Brașov-Sighișoara (128 km). Contractul, semnat în 2020, a ajuns la doar 17,5% progres fizic și în continuare se prefigurează întârzieri, a mai notat Grindeanu.
“Am solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârșitul anului viitor (2024). În cazul în care situația nu se îmbunătățește, mă aștept să fie aplicate sancțiuni contractuale dure”, a scris Sorin Grindeanu.
Atitudinea ministrului este dată de faptul că acesta “este un proiect important pentru transportul feroviar românesc și european” pe care asocierea de constructori greci, francezi și români trebuie să îl trateze cu maximă seriozitate.
Valoarea lucrărilor pentru secțiunea Apața-Cața este 455 milioane euro, din care 372 milioane euro cofinanțare UE. Lucrările pe întregul tronson sunt executate de Asocierea RailWorks (Aktor SA – Alstom Transport SA – Arcada Company).
În prezent, drumul dintre Sighișoara și Brașov este parcurs cu trenul în circa trei ore. Odată ce va fi modernizat întregul tronson viteza de deplasare va crește la 160 km pe oră și drumul va fi parcurs în mai puțin de o oră.
CITIȚI ȘI:
Foto: Facebook