Guvernul a adoptat joi proiectul de lege pentru finanțarea cu 600 de milioane de euro a Autostrăzii A7 România, cunoscută sub numele de Autostrada Moldovei. Investiția se va realiza cu sprijinul Băncii Europene de Investiții.
Guvernul României a aprobat joi proiectul de lege referitor la contractul de finanțare al Autostrăzii A7, cofinanțare aferentă Mecanismului de Redresare și Reziliență, dintre România și Banca Europeană de Investiții.
A7, ”Autostrada Moldovei” cum e cunoscută, implică o finanțare de 600 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții. Noua autostradă va avea 319 kilometri și ar urma să fie gata în 2025.
Contractul de finanţare cu Banca Europeană de Investiţii, în valoare de 600 milioane de euro prevede susţinerea tronsonului A7 Ploieşti – Paşcani.
Cofinanţarea aferentă este aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, semnat în luna iunie, atât la București, cât și la Bruxelles.
De asemenea, data finală de disponibilizare a împrumutului este de până la 48 de luni, de la data semnării contractului de finanţare.
În expunere se menționează că „obiectivul principal al proiectului este reprezentat de construcţia unei autostrăzi cu o lungime de 319 km, profil 2×2 benzi de circulaţie, între Ploieşti şi Paşcani. Pentru facilitarea implementării, proiectul a fost divizat în 4 secţiuni, după cum urmează: Ploieşti – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focşani, cu o lungime de 82,44 km; Focşani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău – Paşcani, cu o lungime de 77,39 km”.