Strategia de dezvoltare a turismului, aprobată de GUVERN / Oprea: România va deveni o destinație turistică de înaltă calitate, pe tot parcursul anului

Publicat: 25 09. 2024, 16:30
Actualizat: 25 09. 2024, 17:52

This browser does not support the video element.

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a prezentat miercuri, în cadrul unui briefing de presă la Guvern, detalii despre Strategia Națională pentru Dezvoltarea Turismului, un document mult așteptat de industria de profil, la care s-a lucrat încă din 2018, împreună cu Banca Mondială. Strategia are ca principal obiectiv transformarea României într-o destinație turistică de înaltă calitate, recunoscută pe parcursul întregului an.

Strategia națională pentru dezvoltarea turismului este un document așteptat de către industrie, un document la care s-a lucrat foarte mult. Vă aduc aminte că primele studii au început cu Banca Mondială, în 2018. Am avut un dialog pe tot parcursul anului cu organizațiile patronale din domeniu, Consiliul Consultativ pentru Turism, dar și cu celelalte care nu sunt cuprinse în acest organism.

Pe scurt, viziunea și scopul strategiei este ca România să devină o destinație turistică bine cunoscută, de înaltă calitate, pe parcursul întregului an, axată pe unicitatea patrimoniului său cultural și natural și oferind servicii de calibru internațional. Sunt două obiective strategice generale: creșterea ponderii turismului în economie și sprijinirea creării de locuri de muncă prin dezvoltarea sustenabilă a turismului, cu mai multe obiective specifice, printre care atragerea turiștilor cu un buget peste medie, creșterea numărului de nopți petrecute în România și dezvoltarea tuturor tipurilor de turism, de la cel estival pe litoral, la turismul de iarnă în stațiunile de schi, turismul cultural și cel de business, inclusiv turismul de eveniment. Trebuie să învățăm să ne prezentăm mai bine și să asigurăm continuitate, inclusiv pe litoral și în sezonul de iarnă, prin organizarea de conferințe pe litoralul românesc, a punctat Radu Oprea.

De asemenea, ministrul Economiei a precizat că o atenție specială va fi acordată turismului adaptiv, destinat persoanelor cu dizabilități.

El a subliniat importanța promovării eficiente a turismului românesc, atât pe plan intern, cât și extern.

Programul de promovare a turismului va fi axat în continuare asupra unor ţări cu „potenţial”, precum Marea Britanie, Franţa, Germania sau Italia.

Această strategie permite o ţintire şi mai bună a programului de promovare al turismului. Aşa cum v-am obişnuit anul acesta, să fim foarte bine ţintiţi pe ţările care au potenţial, cum este Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, unde am avut campanii de promovare foarte bune şi s-a văzut acest lucru prin datele Institutului Naţional de Statistică, care au arătat creşteri ale numărului turiştilor străini în România din aceste ţări. Lucrul acesta se va întâmpla şi mai bine cu această strategie naţională pentru dezvoltarea turismului. Şi accent, sigur, pe organizaţiile de management al destinaţiei, astfel încât în parteneriat cu antreprenorii din turism să putem să facem o promovare mai bună atât pe intern, cât şi pe extern, a potenţialului fiecărei localităţi, a indicat ministrul Oprea.

CITEȘTE ȘI:

Ministrul Turismului, Radu Oprea: „Am stricat conceptul de STAȚIUNE. Avem blocuri de apartamente la un loc cu hotelurile”

TURISMUL adaptiv, noua strategie de dezvoltare a turismului. Oprea: Un mediu incluziv și accesibil pentru toți / Ghid de comunicare pentru hotelieri