Prima pagină » Actualitate » Guvernul a lansat o nouă platformă de sprijin pentru Ucraina. „România va continua să își exprime solidaritatea față de toți cei care sunt victime directe ale conflictului militar”

Guvernul a lansat o nouă platformă de sprijin pentru Ucraina. „România va continua să își exprime solidaritatea față de toți cei care sunt victime directe ale conflictului militar”

Guvernul a lansat o nouă platformă de sprijin pentru Ucraina. „România va continua să își exprime solidaritatea față de toți cei care sunt victime directe ale conflictului militar”

O noua platformă integrată de colectare a resurselor colectate pentru refugiații din Ucraina a fost lansată, vineri, fiind realizată de Guvernul României, prin Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU), în parteneriat cu o echipă de programatori de la „Code for Romania”.

Platforma este accesibilă pe prima pagină a website-ului Guvernului (www.gov.ro) și preia inițiativa guvernamentală „Ucraina – Împreună ajutăm mai mult”, prin care au fost colectate până acum peste 7.000 de oferte de asistență umanitară pentru cetățenii ucraineni.

Aceasta cuprinde două secțiuni principale destinate cererilor și ofertelor de resurse (alimente, produse de igienă, servicii, voluntariat) și cazării refugiaților.

„Noua platformă digitală de colectare de resurse este dovada că într-o situație complexă precum criza umanitară din Ucraina, doar împreună putem fi nu numai eficienți, dar putem schimba în bine viețile unor oameni extrem de vulnerabili: Guvernul, societatea civilă și mediul privat”, a declarat Mădălina Turza, consilier de stat, coordonator Grup Asistență Umanitară –Guvernul României.

„Prin eforturile susținute ale Cancelariei prim-ministrului, ale Departamentului pentru Situații de Urgență și ale societății civile, Înaltul Comisariat pentru Refugiaţi al Naţiunilor Unite, Organizația Mondială a Migrației, Consiliul Național Român pentru Refugiați, Crucea Roșie și alte organizații, cu sprijinul Code for Romania, am reușit astăzi să operaționalizăm în timp record două platforme oficiale de management de resurse și administrare de spații de cazare. Acest proiect extrem de important vine ca o completare în continuarea procesului de coordonare integrată a tuturor eforturilor și ajutoarelor provenite din partea societății civile, în scopul eficientizării întregului mecanism de sprijin acordat cetățenilor ucraineni. România va continua să își exprime solidaritatea față de toți cei care sunt victime directe ale conflictului militar izbucnit de mai bine de două săptămâni în Ucraina, oferind acestora întregul nostru suport, atât de necesar în aceste zile grele”, a declarat șeful DSU, secretarul de stat Raed Arafat.

„Este tot mai clar că nu ne mai putem imagina gestionarea unei crize umanitare fără logistică digitală. Avem trei platforme – dopomoha.ro, «Sprijin de urgență» și «Un acoperiș», care vizează informarea cetățenilor ucraineni și acordarea de sprijin umanitar. Este a doua oară în ultimii doi ani când vedem deschiderea Guvernului către societatea civilă și deschiderea societății civile către Guvern. Împreună putem!”, a afirmat Bogdan Ivănel, reprezentantul Code for Romania.

La debutul situației umanitare generate de conflictul din Ucraina, premierul Nicolae Ciucă a creat un grup de coordonare strategică a asistenței umanitare (GCSAU) din perspectiva colaborării cu societatea civilă, organizațiile internaționale și actorii privați la nivelul Cancelariei Prim-ministrului.

Astfel, în colaborare cu DSU a fost creată la finalul lunii februarie prima Platformă temporară de resurse destinată sprijinirii efortului umanitar pe care statul român îl face pentru gestionarea situației umanitare a refugiaților din Ucraina – „Împreună ajutăm mai mult”.

În doar două săptămâni de funcționare a platformei temporare, au fost centralizate peste 7.000 de oferte de sprijin și resurse de la persoane fizice, organizații neguvernamentale și companii, reprezentând spații de cazare, alimente, îmbrăcăminte, produse medicale, transport, servicii și oferte de voluntariat în diferite domenii.

Aceste oferte au fost gestionate de DSU, în sensul în care au fost conectate cu nevoile din teren, pe măsură ce acestea au apărut. Toate resursele neutilizate până în acest moment, au fost procesate la nivelul Grupului de coordonare din Cancelarie și sunt transferate în noua Platformă, funcțională de astăzi.

Mai mult, servicii precum numărul de urgențe 112 și 119 (pentru copii) sunt operaționalizate și în limba ucraineană și au fost promovate măsuri proactive de prevenire a riscurilor asociate traficului de persoane în punctele de trecere a frontierei.

Vă recomandăm și:

Marian Popescu este pasionat de tot ce înseamnă jurnalism, de-a lungul timpului activând în tv, radio și mai ales în presa online. După ce a absolvit o facultate de profil, a scris pentru site-uri ... vezi toate articolele