Guvernul României a dezbătut continuu plafonarea prețurilor RCA însă nu a ajuns la nicio concluzie spre disperarea șoferilor care trebuie să scoată zeci și chiar sute de lei în plus pentru polița de asigurare obligatorie RCA după căderea Euroins.
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind limitarea tarifelor RCA, aflat pe agenda ședinței de Guvern de miercuri, a fost amânat pentru a fi analizate cele mai bune opțiuni, au transmis oficialii Palatului Victoria, după ședința Executivului.
Practic, proiectul de lege elaborat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și publicat în transparență de Ministerul Finanțelor Publice (MFP), prin care se propune înghețarea tarifelor pentru o jumătate de an mai stă la „dospit” în timp ce prețurile au crescut cel puțin 10% în numai o săptămână de la retragerea licenței de funcționare a Euroins de pe piața asiguratorilor.
În alte cazuri creșterea prețurilor se duce spre 20% – de exemplu în cazul șoferilor mai tineri.
Acum un șofer de 35 de ani care posedă un autoturism cu un motor de 1.9 (capacitate cilindrică n.red) este nevoit să achite pentru o poliță de asigurare RCA în jur de 1.300 de lei față de 1.100 cât era în urmă cu o săptămână.
De asemenea, un șofer de 60 de ani este nevoit să scoată acum din buzunar suma de 562 de lei față de 522 de lei în urmă cu o săptămână pentru a achiziționa cea mai ieftină poliță RCA exstentă pe piață, potrivit Antena 3.
Noul plafon, potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern inclus pe ordinea de zi a ședinței de miercuri, era propus să fie la nivelul prețurilor de vânzare din 28 februarie 2023, în loc de 1 martie 2022 Chiar dacă nu reprezintă o reducere față de calculul estimat pe baza celor mai recente tarife de referință, decizia e menită să prevină scumpirea polițelor, așa cum anunțase Gândul.