Prima pagină » Actualitate » Cum a fost posibil ca șeful Autorității pentru Digitalizare să circule către Republica Moldova cu o mașină furată / Autoturismul a fost folosit de patru instituții din România

Cum a fost posibil ca șeful Autorității pentru Digitalizare să circule către Republica Moldova cu o mașină furată / Autoturismul a fost folosit de patru instituții din România

Cum a fost posibil ca șeful Autorității pentru Digitalizare să circule către Republica Moldova cu o mașină furată / Autoturismul a fost folosit de patru instituții din România
Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: Poliția de Frontieră a Republicii Moldova

Șeful Autorității pentru Digitalizarea României (ADR), Dragoș-Cristian Vlad, a încercat să intre în Republica Moldova, împreună cu o delegație din partea statului. A fost, însă, oprit la graniță pentru că autoturismul era furat din Italia încă de acum 12 ani, iar vameșii au confiscat autovehiculul.

„La graniţă ne-am confruntat cu o situaţie neplăcută. Una din cele două mașini a fost verificată şi am primit informarea că există o alertă pe această maşină. Autoturismul în cauză a trecut în patrimoniul ADR încă din 2020, de la înființarea acestei instituţii, ca urmare a preluării patrimoniului instituţiilor anterioare”, spunea Dragoș-Cristian Vlad, la momentul incidentului, respectiv la finalul lunii decembrie.

Autoturismul a fost folosit de patru instituții din România

Culmea este că patru instituții publice din România au folosit acest vehicul în cei 12 ani de când mașina figura drept furată.

„Există documente în sensul ăsta, pe bază de proces verbal. Această maşină a trecut pe la patru instituții publice. Ca urmare a unei sentinţe judecătoreşti, încă din 2017, prin care s-a confiscat acest bun, intră în patrimoniul ANAF. ANAF o valorifica cu titlu gratuit către Ministerul Comunicaţiilor, cu observaţia că a făcut parte dintr-un dosar civil”, a mai precizat acesta.

„Ni s-a permis accesul mai departe pe teritoriul Republicii Moldova, cu observaţia că în momentul în care vor veni informări  suplimentare voi fi notificat pentru acest fapt. Maşină am predat-o, imediat ce am primit notificarea Consulatului României în Republica Moldova, la structurile abilitate de acolo.

Procedura de predare, până la clarificare, s-a întâmplat la finalul vizitei în Republica Moldova. A fost o problemă, s-a confirmat că există o alertă şi trebuie verificat cu statul de origine al acestei maşini – Italia”, a mai spus președintele Autorității pentru Digitalizarea României, la Antena 3.

Cum a fost posibil ca șeful Autorității pentru Digitalizare să circule către Republica Moldova cu o mașină furată

Un expert auto din cadrul companiei carVertical afirmă că platforma de verificare a istoricului auto, vehiculele furate sunt greu de depistat deoarece acestea nu sunt controlate la trecerea granițelor dintre statele membre ale Uniunii Europene.

„Dacă mașina este furată într-un stat membru al UE și i se pun numerele de înmatriculare venite de la același model de mașină, atunci va avea practic liber la circulația internațională, deoarece nu există controale când treceți din țară în țară în interiorul UE”, – spune domnul Matas Buzelis, director de comunicații carVertical, citat de Adevărul.

Datele centralizate de carVertical arată că cele mai furate mărci de mașini din România sunt BMW, Mercedes-Benz, Audi, Ford și Volkswagen. Pe platforma din România au fost descoperite 178 de mașini furate în ultimul an, set de informații care foarte probabil a salvat șoferii de a trece prin una dintre cele cele mai proaste experiențe posibile la cumpărarea unei mașini.

Absolventă a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Otilia Serescu a debutat în presă la televiziunea locală Iași TV Live și ... vezi toate articolele

Citește și