Clotilde Armand a cerut desființarea unor instituții din Primăria Sectorului 1 printr-un act neclar și fără o analiză a consecințelor – motivarea Tribunalului București
Este haos administrativ în hotărârea Consiliului Local din sectorul 1, unde primar este Clotilde Armand – decizie care prevede desființarea a trei instituții, printre care Administrația Piețelor sector 1. Decizia este în prezent suspendată de către Tribunalul București, iar în motivarea instanței se arată că „există o îndoială puternică și evidentă asupra prezumției de legalitate pe care se fundamentează actul administrativ”.
Pe lângă faptul că proiectul de hotărâre din decembrie anul trecut, care prevede desființarea a trei instituții din subordinea Consiliului Local 1, nu a fost introdus pe ordinea de zi, acesta este plin de greșeli din punct de vedere al legilor administrative.
„Instanța apreciază că există o îndoială puternică și evidentă asupra prezumției de legalitate”
„Instanța apreciază că există o îndoială puternică și evidentă asupra prezumției de legalitate pe care se fundamentează actul administrativ ce face obiectul cauzei”, se arată în motivarea Tribunalului București cu privire la suspendarea deciziai de desfințarea a celor trei instituții.
Instanța mai arată că în cuprinsul actului administrativ din decembrie 2020 „se constată că există inadvertențe”
„În ce privește claritatea hotărârii atacate, se constată că există inadvertențe.
Astfel, din simpla lecturare a acesteia nu reiese care este data de la care încetează activitatea celor trei instituții.
Contradicțiile din Hotărârea care prevede desființarea a trei instituții
Data intrării în vigoare a unei hotărâri de consiliu de reorganizare – act administrativ cu caracter individual – se stabilește potrivit art.199 din Codul administrativ raportat la modalitatea de comunicare a acesteia.
Or, în cuprinsul hotărârii se prevăd obligații pentru directorii celor 3 instituții teoretic desființate care se întind pe un termen de până la 30 de zile de la adoptarea hotărârii, fără nici un fel de corelare cu dată intrării în vigoare a respectivei hotărâri.
Din această perspectiva, par a se încalcă prevederile art. 1 al.5 din Constituție și ale art.8 al. 3 din Legea 24/2020 referitoare la claritatea normei, potrivit cu care „4) Textul legislativ trebuie să fie formulat clar, fluent și inteligibil, fără dificultăți sintactice și pasaje obscure sau echivoce. Nu se folosesc termeni cu încărcătură afectivă. Formă și estetică exprimării nu trebuie să prejudicieze stilul juridic, precizia și claritatea dispozițiilor. ””, se arată în motivarea Instanței.
„Tribunalul constată că, din simplă lecturare a HCL Sector 1 nr. 291/04.12.2020 o parte din mențiunile din cuprinsul sau apar că fiind contradictorii”
Mai mult, magistrații Tribunalului București mai arată că o parte din mențiunile din cuprinsul HCL din decembrie 2020 sunt contradictorii:
„În plus, tribunalul constată că, din simplă lecturare a HCL Sector 1 nr. 291/04.12.2020 o parte din mențiunile din cuprinsul sau apar că fiind contradictorii – pe de-o parte cele 3 instituții se desființează, probabil, la dată intrării în vigoare a hotărârii, care este în funcție de modalitatea de comunicare a acesteia, iar pe de altă parte directorii acestora trebuie să exercite atribuțiile prevăzute de hotărâre un termen determinat de maxim 30 de zile -, putându-se genera situația că hotărârea să fie în vigoare anterior expirării termenului de 30 de zile și instituțiile la care funcționează directorii respectivi să fie desființate, iar aceste persoane să fie în imposibilitate obiectivă de a îndeplini în mod legal sarcinile stabilite”, se arată în motivarea tribunalului.
Decizia de desființare a celor trei instituții, suspendată!
La sfârșitul lui 2020, Consiliul Loca al Sectorului 1 a luat decizia de a desființa Administrația Piețelor, Administrația Unităților de Învățământ Preuniversitar și Unităților Sanitare Publice, și Centrul Cultural.
Hotărârea Consiliului Local, din decembrie anul trecut, a fost însă atacată în instanță de Sindicatul Angajaților Administrației Domeniului Public (ADP), iar magistrații Secției a II-a Civilă a Tribunalului București au decis să suspende hotărârea luată la finele anului trecut de Consiliul Local al Primăriei Sectorului 1.