Hotelierii de la malul mării nu mai sunt de acord să închirieze camere pentru doar două nopți, nici măcar în weekenduri.
Aceștia spun că închirierea camerelor pentru o perioadă atât de scurtă reprezintă o pierdere pentru ei, dar turiștii sunt de altă părere.
Patronii de hoteluri încearcă să îi convingă prin această măsură pe turiști să petreacă mai multe zile pe litoral, astfel încât să fie siguri că au rată mare de ocupare pe durata întregii săptămâni.
Deși, teoretic, turiștii plătesc mai puțin la cazare în timpul săptămânii, aceștia nu își doresc să fie condiționați de hotelieri, informează Știrile Pro TV.
La un hotel de patru stele din Mamaia, turiștii care optează pentru cinci zile de vacanță achită puțin peste 100 de lei pe noapte, însă dacă vor să stea doar două nopți, prețul per noapte crește simțitor.
„Dacă se face acum rezervare pe o noapte, de exemplu, tariful este de 180 de lei. Dacă se face pe două nopți, tariful este de 300 de lei, dar dacă alegeți un sejur de cinci nopți o să fie 600 de lei”, spune Andra Vâlcu, managerul unui hotel de 4 stele.
Turiștii, pe de altă parte, se declară nemulțumiți de această strategie de marketing, despre care susțin că îi avantajează doar pe hotelieri.
„Practic te obligă să plătești o seară în plus. Mulți nu pot sta, vin pe weekend vineri, sâmbătă, iar pe duminică pleacă”, a declarat o turistă pentru sursa citată.
„Nu-i corect. Păi de ce să iau trei nopți de cazare? Are rost? Poate vreau să vin numai o zi sau două”, spune un alt turist.
Potrivit agențiilor de turism, anul trecut, cele mai vândute vacanțe pe litoral au fost cele cu cinci nopți de cazare.
În cazul în care hotelierii nu ar impune asemenea restricții, atunci cele mai vândute nopți ar fi cele din weekenduri, chiar dacă atunci tarifele sunt mai mari față de cele din timpul săptămânii.
Mai mult, hotelierii spun că nu este avantajos pentru operatorii din turism să închirieze doar pentru două nopți, pentru că aceasta înseamnă cheltuieli suplimentare pentru ei.
„Din punct de vedere economic, nu este rentabil să introduci în cameră serviciile de curățenie, să schimbi lenjerie, să faci o curățenie totală o dată la două, trei zile. Weekendurile sunt cele care încurcă cel mai mult pe cei care vin în destinație și asta datorită faptului că atunci explodează prețurile și totul se reflectă în buzunarul turistului”, explică Cristian Barhalescu, vicepreședinte ANAT Sud Est.