Prima pagină » Actualitate » Ia AMPLOARE fenomenul „Shrinkflation”, prin care cantitatea unui produs se reduce, dar prețul rămâne același. Client: „O înșelătorie pe față”

Ia AMPLOARE fenomenul „Shrinkflation”, prin care cantitatea unui produs se reduce, dar prețul rămâne același. Client: „O înșelătorie pe față”

FOTO - Captură video: Digi 24

Schema de marketing prin care produsele se vând în cantități mai mici, dar la același preț, ia amploare în țara noastră. Mai mulți internauți au postat pe rețelele de socializare filme în care se arată sticle de balsam, la raft, cu conținutul aproape pe jumătate.

A făcut și Digi 24 acest experiment și a oferit rezultatele. Speculând comportamentul cumpărătorilor de tipul „luăm mai mare, pentru că este mai mult”, producătorii au păstrat mărimea sticlelor de balsam, dar au scăzut cantitatea din interior.

Dacă se ia o sticlă oarecare de balsam, după deschidere se poate observa că în interior lipsește aproximativ un sfert de lichid. Jurnaliștii Digi au verificat un recipient de balsam pe care scrie cantitatea de 1.275 ml. După test, a reieșit faptul că această cantitate notată pe sticla de balsam este într-adevăr cea corectă.

Fenomenul prin care produsele se vând în cantități mai mici la același preț se numește „Shrinkflation”. Adică produsul nu se scumpește, dar cantitatea se micșorează.

„E mai puțin vizibil, în sensul că procesatorii sau producătorii scad gramajul produsului, lăsând prețul constant la achiziție către retaileri și automat către furnizori, că el rămâne la fel. Dacă procesatorul mi-l livrează cu același preț, e clar că și eu la raft am același preț”, a declarat Feliciu Paraschiv, reprezentantul Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii.

În majoritatea sticlelor de 1,5 l conținutul a fost micșorat la 1.275 ml, iar cel de 2 l volumul actual are doar 1,8 l.

„O înșelătorie pe față. Am cumpărat și am plătit cu 30% mai mult pentru un gramaj cu 10-15% mai mic”, spune un client.

„În toate sticlele… și în lapte găsiți același lucru. Este un mod mai șmecheros, mai interesant, de a scumpi lucrurile”, afirmă o clientă.

În ultimul an, conform Institutului Național de Statistică (INS), detergenții s-au scumpit cu aproximativ 25 de procente.

FOTO – Captură video: Digi 24

Recomandarea video

Mediafax
Solstițiul de iarnă 2025. Ce se întâmplă în cea mai scurtă zi a anului
Digi24
„Macron l-a trădat pe Merz și știe că va trebui să plătească”. Cum s-au inversat rolurile Franței și Germaniei în Uniunea Europeană
Cancan.ro
Marele absent de la înmormântare! Puțini se așteptau ca el să lipsească. În cea mai grea zi din viața ei, Mihaela Rădulescu a mai primit o lovitură dură de la viață
Prosport.ro
Mădălina Ghenea, apariție de neratat. Imaginile care le-au tăiat respirația italienilor
Adevarul
Imagini virale dintr-un avion aproape gol. Doar șapte români au zburat spre Londra
Mediafax
Romanul din 1987 care a devenit bestseller peste noapte. A stârnit o adevărată revoltă!
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Cancan.ro
Pe ce dată trebuie să plătești factura la Digi RCS-RDS, pentru a primit 10% înapoi. Este valabil pentru toți abonații din România
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Puțini îi știu numele, dar invenția ei a schimbat viața a milioane de femei
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani