Prima pagină » Actualitate » Ia AMPLOARE fenomenul „Shrinkflation”, prin care cantitatea unui produs se reduce, dar prețul rămâne același. Client: „O înșelătorie pe față”

Ia AMPLOARE fenomenul „Shrinkflation”, prin care cantitatea unui produs se reduce, dar prețul rămâne același. Client: „O înșelătorie pe față”

FOTO - Captură video: Digi 24

Schema de marketing prin care produsele se vând în cantități mai mici, dar la același preț, ia amploare în țara noastră. Mai mulți internauți au postat pe rețelele de socializare filme în care se arată sticle de balsam, la raft, cu conținutul aproape pe jumătate.

A făcut și Digi 24 acest experiment și a oferit rezultatele. Speculând comportamentul cumpărătorilor de tipul „luăm mai mare, pentru că este mai mult”, producătorii au păstrat mărimea sticlelor de balsam, dar au scăzut cantitatea din interior.

Dacă se ia o sticlă oarecare de balsam, după deschidere se poate observa că în interior lipsește aproximativ un sfert de lichid. Jurnaliștii Digi au verificat un recipient de balsam pe care scrie cantitatea de 1.275 ml. După test, a reieșit faptul că această cantitate notată pe sticla de balsam este într-adevăr cea corectă.

Fenomenul prin care produsele se vând în cantități mai mici la același preț se numește „Shrinkflation”. Adică produsul nu se scumpește, dar cantitatea se micșorează.

„E mai puțin vizibil, în sensul că procesatorii sau producătorii scad gramajul produsului, lăsând prețul constant la achiziție către retaileri și automat către furnizori, că el rămâne la fel. Dacă procesatorul mi-l livrează cu același preț, e clar că și eu la raft am același preț”, a declarat Feliciu Paraschiv, reprezentantul Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii.

În majoritatea sticlelor de 1,5 l conținutul a fost micșorat la 1.275 ml, iar cel de 2 l volumul actual are doar 1,8 l.

„O înșelătorie pe față. Am cumpărat și am plătit cu 30% mai mult pentru un gramaj cu 10-15% mai mic”, spune un client.

„În toate sticlele… și în lapte găsiți același lucru. Este un mod mai șmecheros, mai interesant, de a scumpi lucrurile”, afirmă o clientă.

În ultimul an, conform Institutului Național de Statistică (INS), detergenții s-au scumpit cu aproximativ 25 de procente.

FOTO – Captură video: Digi 24

Recomandarea video

Mediafax
Bolojan despre Crăciun: Ce își dorește, ce face și ce mănâncă
Digi24
EXCLUSIV Avertismentul lui Diaconescu, după ce serviciile secrete americane au dezvăluit planul lui Putin în Europa: „Rusia nu neagă”
Cancan.ro
Ce au putut face Andra și Cătălin Măruță în avion, în fața tuturor pasagerilor. 'Eu făceam plângere la compania aeriană'
Prosport.ro
FOTO. Antrenoarea de tenis care predă în rochii îndrăznețe și pantofi cu toc a atras atenția tuturor
Adevarul
Judecătorul care a desființat decizia CCR de anulare a alegerilor din 2024, prezent la discuțiile cu Nicușor Dan. Ce a propus la Cotroceni
Mediafax
Ce promite Ilie Bolojan pentru anul viitor. Vești bune despre inflație și economie, dar și o condiție pusă de premier
Click
Motivul pentru care e bine să pui un bănuț în bradul de Crăciun. Tradiția păstrată din generație în generație
Digi24
Prima reacție a Rusiei la dezvăluirile serviciilor secrete americane privind planul lui Putin de a ataca alte țări din Europa
Cancan.ro
Cutremur în lumea interlopă! Elvis Pian a fost eliberat din închisoare
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Fabrica din România care a produs 1 milion de anvelope în 2025. Este singura din lume cu zero emisii de CO2
Descopera.ro
Ceva s-a prăbușit pe Lună! Momentul a fost înregistrat
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
Poșta daneză oprește distribuirea scrisorilor după 400 de ani