Intervențiile din stația Fetești sunt în plină desfășurare, pentru scoaterea vagoanelor deraiate din zona șinelor. Până acum, s-a reușit degajarea unui fir, pentru locomotivele electrice, potrivit unui comunicat al CFR, care își cere scuze față de călătorii afectați în urma acestui eveniment feroviar.
„CFR SA le transmite scuze tuturor călătorilor afectați de evenimentul feroviar din stația Fetești și le mulțumește pentru înțelegere, asigurându-i în același timp că angajații de la calea ferată depun în continuare toate eforturile necesare și intervin operativ pentru restabilirea circulației în condiții normale pe relația București – Constanța și retur”, se arată în comunicat.
În cursul nopții, la ora 02.10, personalul CFR SA a finalizat lucrările de remediere a deranjamentelor la linia de contact și a fost repus sub tensiune sistemul de alimentare cu energie electrică pe firul I, între stațiile Fetești – Bărăganu și pe trei linii din stația Fetești.
Astfel, de la ora 02:10, toate trenurile de călători spre și dinspre Litoral circulă între stațiile Fetești – Bărăganu, pe firul I, doar cu locomotive electrice, întârzierile pe magistrala București – Constanță reducându-se, astfel, la 10-15 minute.
„Menționăm faptul că, la această oră, circulația trenurilor pe ruta directă București – Constanța și retur se desfășoară în condiții normale de trafic, până în zona stației Feteși, unde traficul feroviar este retrasat pe un singur fir de circulație pe porțiunea Fetești – Bărăganu, deoarece intervențiile în zona deraierii sunt încă în desfășurare”, informează purtătorul de cuvânt CFR S.A., Oana Brânzan.
Echipele de intervenție ale CFR SA acționează în continuare în stația Fetești cu personal propriu și utilaje de mare tonaj, pentru finalizarea tuturor lucrărilor necesare restabilirii traficului feroviar în condiții normale, pe ambele fire de circulație.
Două trenuri de marfă s-au ciocnit, miercuri seară, în jurul orei 23.20, în zona localității Fetești, județul Ialomița. Nu au fost raportate victime, dar pagubele materiale sunt însemnate, iar traficul feroviar a fost blocat pe Magistrala M 800 Bucureşti – Constanţa. Ulterior, pentru a merge spre sau de la mare, CFR a stabilit rute alternative.
După primele verificări în cazul accidentului de la Fetești polițiștii au decis reținerea mecanicului de locomotivă pentru 24 de ore, cel care a provocat coliziunea dintre cele două garnituri.
În urma investigațiilor efectuate de către polițiștii de la transporturi, în stația CF Fetești, s-a concluzionat faptul că un tren de marfă aparținând unei societăți comerciale, ce avea în compunere 41 de vagoane încărcate cu fier vechi și care se deplasa pe relația Craiova – Constanța Port, a intrat în stația C.F. Fetești pe firul 2, intrând în coliziune cu un alt tren de marfă, staționat în stația C.F. Fetești la aceeași linie.
Totodată, din verificări a rezultat faptul că mecanicul locomotivei trenului care a intrat în coliziune cu cel de-al doilea tren, un bărbat, de 54 de ani, din Craiova, nu ar fi respectat timpul de odihnă prevăzut de OMT 256/2013, restricția de viteză de 30 de km/h la intrarea în stația C.F. Fetești și nici semnalul roșu de oprire dinaintea intrării în stație.
În urma testării alcooltest a mecanicului, a rezultat o alcoolemie de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat.