Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a prezentat imagini impresionante cu cele două tuneluri, Daniela și Alina, de pe Autostrada Sibiu-Pitești, care vor traversa Munții Carpați.
Până acum, au fost excavați 1.655 de metri din totalul de 2.700 de metri, lucrările fiind realizate în proporție de peste 47%.
„Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1). Au fost săpați 1.655 m, în total, la cele două tuneluri ale primei secțiuni montane”, transmite pe TikTok ministrul Transporturilor.
Aceste tuneluri fac parte din Secțiunea 4 a autostrăzii (Tigveni – Curtea de Argeș), iar constructorul PORR estimează că această secțiune va fi finalizată și deschisă traficului în 2025, cu doi ani înainte de termenul contractual inițial.
Contractul, semnat în noiembrie 2021, prevede finalizarea lucrărilor până în 2027, incluzând și primul tunel veritabil de autostradă din România.
Pe Secțiunea 3, constructorul italian WeBuilt a finalizat deja lucrările de defrișare și organizare de șantier, iar pe lotul de 37,5 km se vor construi cel mai lung tunel rutier cu galerie dublă din România (1.700 m), două noduri rutiere și 55 de structuri. Mobilizarea continuă, iar activitățile arheologice nu afectează progresul proiectului.
”Antreprenorul secțiunii 3 (Sibiu – Pitești) a A1, WEBUILD SpA a finalizat cele două organizări de șantier (Cepari și Racovița).
În fiecare dintre acestea au fost montate câte două stații de betoane, care sunt acum funcționale.
La această dată pe șantier sunt mobilizate aproximativ 250 de persoane.
Antreprenorul a depus Proiectul Tehnic la Beneficiar și Supervizor, iar după analiză și aprobare se va elibera Autorizația de Construire.
Pe lotul de 37,5 km vor fi construite:
– cel mai lung tunel rutier cu galerie dublă din România (1700 m),
– două noduri rutiere,
– 55 de structuri.
Defrișarea arborilor de pe amplasamentul lucrării a fost finalizată, iar descărcarea siturilor arheologice identificate în SF s-a încheiat.
Antreprenorul italian lucrează acum la descărcarea arheologică a siturilor identificate în urma diagnosticului intruziv.
Aceste activități nu au însă un impact negativ asupra derulării proiectului”, arată DRDP Craiova.