Trenul Săgeata Roşie 1 Coradia Stream produs de Alstom a revenit vineri pe traseu, la ora 5:40, pe ruta Bucureşti Nord către Braşov. Noul tren a fost retras joi din cazua unor erori ale computerului de bord. Gândul prezintă imagini spectaculoase cu noul tren care circulă printre brazii plini cu zăpadă de la munte.
„Ca urmare a finalizării tuturor verificărilor efectuate de specialiştii Alstom, compania confirmă că trenul Coradia Stream este complet funcţional şi poate circula la parametrii optimi. Ca urmare, trenul va reintra în serviciul comercial, conform graficului de circulaţie al operatorului”, au anunţat reprezentanţii companiei Alstom.
Joi dimineaţa, trenul nou a fost anulat, din cauza unor erori afişate de computerul de bord. Călătorii au fost reprogramați către cptre următorul tren.
„După finalizarea cu succes a cursei inaugurale, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcţii, pe computerul de bord. Trenul este complet funcţional, dar, dată fiind prioritatea acordată de Alstom siguranţei pasagerilor mai presus de orice, am decis să ţinem trenul în depou, pentru a efectua activităţi suplimentare în vederea confirmării funcţionalităţilor şi siguranţei. Echipele Alstom sunt pe deplin mobilizate pentru a evalua cauzele şi a defini măsurile adecvate. Obiectivul companiei este repunerea trenului în serviciul comercial în cel mai scurt timp posibil şi respectarea angajamentelor comerciale”, au transmis reprezentanții Alstom, potrivit Agerpres.
Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziţie încheiat şi derulat de către ARF.
CFR Călători operează rama electrică Alstom pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF.
Fiecare tren electric proiectat pentru ARF este format din șase vagoane, cu un total de 351 de locuri și un design cu podea joasă, asigurând un acces convenabil pentru toți pasagerii. Pentru a facilita deplasarea mai ușoară a pasagerilor, există două uși de intrare pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc și o ușă pe fiecare parte a vagoanelor de capăt.
Trenul include:
Contractul dintre ARF și Alstom include, de asemenea, servicii de mentenanță timp de 15 ani, cu opțiunea de 15 ani suplimentari.