Constanța, un oraș-șantier! Printre obiectele de mobilier urban se numără și stațiile de autobuz, care au început să fie montate pe străzi.
O situație neobișnuită este cea din zona Hotelului Dobrogea, unde o stație de autobuz nu a fost amplasată pe trotuar, ci pe… prima bandă de pe carosabil, scrie replicaonline.ro.
Chiar dacă șantierele din oraș au început să se apropie, treptat, de final, în zona acestui hotel turiștii au parte de o vedere ieșită din tipare.
Reprezentanții primăriei au transmis că locul unde este amplasat refugiul pentru călători nu reprezintă prima bandă de circulație, aceasta fiind de fapt acolo unde s-a turnat betonul din fața acesteia.
„Sistematizarea intersecției din zona sens giratoriu – hotel Dobrogea prevede ca în zona în care banda rutieră, pe care este amplasată stația de autobuz, să nu fie deschisă circulației auto, realizându-se până la finalizarea proiectului marcajul corespunzător. Prima bandă de circulație va fi dedicată transportului public, aceasta fiind cea pe care a fost turnat betonul rutier din fața stației. Soluția a fost adoptată pentru realizarea continuității benzii rutiere dedicate transportului public, prin edificarea a 3 benzi de circulație”.
Potrivit legii, traseele pe care se efectuează servicii regulate de transport public local de călători, cu excepția celor care efectuează transport în regim de taxi, se stabilesc de către autorităţile administraţiei publice locale.
Staţiile mijloacelor de transport public de persoane, inclusiv locurile de aşteptare a clienţilor pentru transportul în regim de taxi, se stabilesc de către autorităţile administraţiei publice locale, cu avizul poliţiei rutiere. Pe drumurile din afara localităţilor administratorul drumului public este obligat să amenajeze alveole pentru staţiile mijloacelor de transport public de persoane. Administratorul drumului public este obligat să delimiteze staţiile mijloacelor de transport public de persoane care nu sunt prevăzute cu alveole, prin aplicarea marcajului „Staţie autobuz, troleibuz”.
Pe sectoarele de drum cu risc sporit de accidente, de pe drumurile cu o lăţime mai mare de 7 m, administratorul drumului public este obligat să amenajeze în zona de separare a sensurilor de circulaţie, pe trecerile pentru pietoni, refugii pentru aceştia, semnalizate corespunzător. Staţiile mijloacelor de transport public de persoane situate în apropierea intersecţiilor se amenajează la cel puţin 50 m înainte sau după acestea.
Dacă în localităţi traseele mijloacelor de transport public de persoane traversează calea ferată la acelaşi nivel, în ambele părţi înainte de trecere trebuie să existe staţii de oprire la cel puţin 50 m de aceasta.
SURSA FOTO: Replica de Constanța