În Capitală ar putea fi adoptat un nou regulament pentru circulația bicicletelor. Se vrea o infrastructură unitară în tot orașul
Consilierii USRPLUS din Consiliul General al Municipiului București propun un nou regulament, unitar, pentru infrastructura de biciclete din Capitală! Ce presupune proiectul!
„Consilierii Generali ai USRPLUS propun adoptarea unui regulament local pentru realizarea unitară a infrastructurii pentru biciclete în București.
Consilierul general Andrei Daniel Rigu a semnat și a depus, în numele grupului politic Alianța USR-PLUS din Consiliul General al Municipiului București, un proiect de hotărâre care are ca scop adoptarea unui regulament local pentru realizarea unitară a infrastructurii pentru biciclete în București.
Proiectul pentru infrastructura bicicletelor este făcut în colaborare cu OPTAR
Acest proiect de hotărâre este o colaborare cu Asociația OPTAR, care a pus la punct regulamentul împreună cu alte entități pe parcursul unui efort susținut pe mai mulți ani în vederea corelării tuturor aspectelor necesare pentru a putea implementa o infrastructură modernă pentru biciclete”, se arată într-un comunicat transmis, luni, de către Ana Ciceală, consilier USR în cadrul Consiliului General al Municipiului București.
Ciceală a explicat ce conține acest proiect, care va intra în dezbatere publică!
„Proiectul conține reglementările necesare pentru a realiza o infrastructură de biciclete de secol 21 care acordă importanța cuvenită acestui mijloc alternativ de transport. Astfel, proiectul oferă indicații cu privire la realizarea traseelor de biciclete, adaptarea intersecțiilor, amenajarea parcajelor și întreținerea periodică.
De asemenea, proiectul stabilește sancțiunile care s-ar aplica în cazul nerespectării regulamentului propus”, se mai arată în comunicat.
Proiectul privind circulația bicicletelor prevede și sancțiuni
Consilierul care a depus acest proiect spune că actualele piste sunt neconforme!
„Am susținut mereu necesitatea dezvoltării transportului alternativ în București. Beneficiile utilizării bicicletei se extind mult mai departe de reducerea aglomerației și traficului în oraș și contribuie direct și concret la o viață mai bună. Standardizarea modului în care sunt amenajate pistele de biciclete și cum este integrat acest mod de deplasare în trafic este un pas obligatoriu pentru a realiza rețeaua atât de necesară care să conecteze toate cartierele orașului.
Utilizarea bicicletei și a trotinetelor electrice a crescut foarte mult în ultimii ani dar infrastructura dedicată nu ține pasul. Ba chiar s-a diminuat, întrucât pistele realizate nu au fost conforme. Nu îmi mai doresc piste de biciclete desfințate de Poliția Rutieră, îmi doresc o rețea modernă și sigură de zeci de kilometri” – a declarat consilierul general al Alianței USR-PLUS, Andrei Daniel Rigu.
Ana Ciceală mai precizează că proiectul de hotărâre va intra în dezbatere publică, iar după parcurgerea acestei etape necesare Grupul Alianței USR-PLUS va susține introducerea acestuia pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General.