În ce stadiu sunt lucrările la Linia 5 de tramvai. Când s-ar putea închide șantierul
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat, luni, că lucrările la Linia 5 de tramvai au un stadiu de finalizare de 75%. Edilul mai spune că Primăria Capitalei este cu toate plățile la zi către antreprenor.
„Suntem pe şantierul liniei 5 de tramvai din Bucureşti, lucrare care a început în februarie 2024. Este o lucrare de 4,3 kilometri. Am venit să verificăm stadiul lucrărilor. Global, sunt la 75%. Asta înseamnă că toată structura de rezistenţă este pusă în pământ, suntem la 80% cu linia de tramvai, dar lipseşte firul de alimentare, lipseşte o staţie electrică şi cam asta e gata. Suntem cu plăţile la zi şi suntem foarte optimişti că suntem în grafic în momentul de faţă. Ştiţi că au fost nişte întârzieri date de faptul că noi nu am putut să plătim, cred că două luni au fost, dar suntem optimişti că vom termina în termenul de 12 luni care este în contract”, a declarat, luni, Nicuşor Dan, aflat pe șantierul Liniei 5.
Linia 5 costă 140 de milioane de lei
Reabilitarea Liniei 5 de tramvai costă 140 de milioane de lei.
Lucrările de reabilitare au început în februarie 2024, iar termenul de finalizare este martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri, pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.
În vară, proiectul a fost blocat din lipsa banilor, iar aproximativ o lună mai târziu, lucrările au fost reluate după ce Consiliul General a votat o rectificare bugetară.
Principalele lucrări care se vor executa în cadrul acestui proiect:
- lucrări la calea de rulare;
- realizarea a 15 peroane – vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.;
- lucrări la rețeaua de contact – prin înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact;
- modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului – care presupune înlocuirea echipamentelor electrice din cadrul acesteia;
- lucrări la sistemul de iluminat public – rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran, prin tuburi de protecție, în ampriza căii de rulare a tramvaiului și în trotuare; în plus, se vor înlocui corpurile de iluminat existente, fiind montate unele cu led;
- lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu;
- lucrări la rețelele edilitare.
CITEȘTE ȘI:
Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan