După șase zile de lucru, echipele de muncitori au reușit să atingă un procent de 23% din suprafața de 10 ha de pădure aflată în zona critică, de pe Valea Oltului. Au reușit să se apropie de asigurarea conexiunii între punctele de lucru. Reprezentanții CNAIR spun că operațiunile de defrișare pe Valea Oltului se desfășoară și în week-end, pentru ca intervalul impus pentru închiderea circulației pe sectorul Boița – Lazaret al DN7, în perioada 08 iulie -09 august, să poată fi respectat.
Reprezentanții CNAIR anunță că, de sâmbătă seara, de la ora 20.00, circulația a fost redeschisă, pentru ca duminică, la ora 6.00, să se reia lucrările, conform programului stabilit, la lucrările de pe Valea Oltului. În acest moment, se amenajează drumul tehnologic și se fac defrișări pe sectorul DN7 Boița-Lazaret. În perioada 8 iulie-9 august, în intervalul 06.00-20.00, au fost impuse restricții de trafic, cu două pauze de 30 de minute pentru accesul riveranilor, între 7.30-08.00 și 16.30-17.00.
Potrivit celor de la CNAIR, drumul tehnologic și defrișările sunt necesare pentru finalizarea studiilor geotehnice și pe acest sector foarte dificil, necesare, la rândul lor, pentru finalizarea proiectului tehnic al acestei secțiuni.
Acțiunea este în grafic și se va finaliza în termenul anunțat, iar acum se desfășoară următoarele: sunt deschise 8 fronturi de lucru concomitent; se execută lucrările de realizare a drumurilor de acces la foraje pe zona închisă, urmând ca in 2 zile să se realizeze prima joncțiune a două echipe de lucru care au pornit una spre alta; se execută lucrări de defrișare pe versant în vederea asigurării traseelor necesare efectuării studiilor geotehnice; până în acest moment, au fost defrișați 20% din cei aproximativ 20.000 arbori; se execută drumurile tehnologice fiind realizate aproximativ 50%; în vederea execuției lucrărilor de defrișare, se lucrează 7 din 7 zile, de la 06:00 până la 20:00, interval orar pentru care sunt impuse restricții de circulație; sunt prezente pe șantier 7 echipe de lucru cu 8 excavatoare, autogredere, încărcătoare frontale și autobasculante, plus echipe specializate în tăierea masei lemnoase de pe versant; pentru efectuarea studiului geotehnic, sunt prezente în șantier 8 echipe, a anunțat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.