Încă o nouă regulă apare pentru cei cu permis de conducere categoria B. Legea în ce privește permisul auto se concentrează pe vehiculele care sunt alimentate în principal cu energie electrică sau alți combustibili alternativi, cu o greutate maximă de 4.250 de kilograme, scrie capital.ro.
Este anunțul momentului, potrivit căruia o propunere legislativă din Olanda modifică regulamentul auto. Prin această măsură, ministrul olandez al Transporturilor dorește ca unele companii să devină mai sustenabile, fără costuri suplimentare. În plus, șoferii nu vor mai avea nevoie de un permis de categoria C, necesar pentru vehiculele de peste 3.500 kilograme.
Astfel, se speră să se reducă emisiile nocive din sectorul transporturilor, un pilon important al politicii climatice globale și europene. În special în zonele urbane, sectorul transporturilor este o sursă majoră de emisii de gaze cu efect de seră și de poluare a aerului, cu un impact major asupra mediului de viață.
Acestă nouă echemă este în conformitate cu Acordul în ce privește schimbările climatice, privind realizarea unui transport cu emisii zero, până în 2050.
În sectorul logisticii, măsura poate să contribuie la tranziția către vehicule cu emisii zero, care, de asemenea, se încadrează în politica olandeză de a sprijini vehiculele electrice și de a stimula creșterea infrastructurii de încărcare.
Această modificare vine în concordanță cu cea de-a treia directive europeană în ce privește permisul auto, care, începând din 2018, oferă statelor membre obținerea unui permis de conducere categoria B, eliberat cu cel puțin doi ani în urmă, prin care se pot conduce mașini cu combustibil alternativ, cu o greutate de până la 4.250 de kilograme.
Astfel, se dorește ca această alternativă să ofere statelor membre mai multă flexibilitate în lupta cu schimbările climatice și cu poluarea aerului.
În mod normal, pentru mașinile cu o greutate de peste 3.500 de kilograme ar fi necesar un permis de categoria C, dar directive face o excepție pentru vehiculele durabile.
Anterior, guvernul olandez a acordat o scutire temperară pentru intervalul 2019-sfârșitul anului 2022, cerându-le șoferilor să urmeze un curs auto suplimentar, de cinci ore, înainte să li se permit să conducă un vehicul cu o greutate de până la 4.250 de kilograme.
Comisia Europeană a stipulat că este necesară garantarea siguranței rutiere, care a fost monitorizată prin rapoarte în ce privește incidentele și accidentele. Chiar și așa, pe baza datelor colectate, nu s-a putut trage nicio concluzie semnificativă în ce privește impactul vehiculelor grele asupra siguranței rutiere.
Procesul a indicat că există un sprijin puternic din partea sectorului, a partidelor politice și a ONG-urilor pentru o scutire permanentă în ce privește permisul de conducere categoria C pentru vehicule alternative.
Proiectul de lege scutește numai vehiculele a căror greutate depășelte 3.500 de kilograme, din cauza unui sistem de propulsive mai greu, ca bateriile sau rezervoarele de hidrogen, fără a crește capacitatea de încărcare față de un vehicul diesel de aceleași dimensiuni.
Datorită capacității reduse de încărcare a acestor vehicule și a cererii tot mai mari pentru logistică fără emisii, decizia este considerată ca o soluție pentru a ajuta companiile să devină mai sustenabile, fără să piardă eficiența operațională.
CITEȘTE ȘI:
Permisul de conducere se schimbă! Ce arată noile reglementări și ce trebuie să cunoască toți șoferii