Un nou incident feroviar s-a produs joi pe magistrala București – Constanța. Un vagon al unul tren privat de marfă a deraiat de pe linia 10 din stația Medgidia.
Traficul feroviar spre și dinspre Constanța nu a fost afectat, informează clubferoviar.ro.
Trenul de marfă asigura transportul unor mărfuri pe relația Tulcea – Slatina și aparține operatorului de transport feroviar Cargo Trans Vagon.
Primele date arată că deraierea s-ar fi produs din cauza supraîncărcării garniturii, pe linia abătută respectivă existând o limitare de tonaj.
Potrivit unor surse citate de aceeași sursă, mecanicul ar fi depășit semnalul aflat pe poziția Oprire, iar locomotiva ar fi avut indușii izolați.
„Precizăm faptul că traficul feroviar de călători spre și dinspre Constanța nu a fost afectat, trenurile pentru această direcție fiind trasat, în stația CF Medgidia, doar pe liniile de la 1 la 4. Echipele de intervenție ale SRCF Constanța au acționat pentru repunerea pe șină a vagonului respectiv, la această oră fiind finalizate operațiunile respective”, a precizat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.
Pe Magistrala 800 București – Constanța s-au produs trei incidente în ultimele zece zile.
Primul incident de acest fel a avut pe 20 iulie, când deraierea unui tren de marfă a blocat firul I în zona stației Fetești. A doua zi, pe 21 iulie, a fost blocat și firul II de circulație, ca urmare a deraierii unui marfar operat de Rofersped, casa de expediții a CFR Marfă, așa că circulația pe M800 a fost blocată ore bune în plin sezon estival.
Apoi, în noaptea 28-29 iulie 2021, tot la Fetești s-a produs un accident feroviar grav – două trenuri s-au ciocnit, ceea ce a iscat un val de declarații contradictorii, inclusiv la nivel politic.
Trenurile circulă în prezent cu viteză redusă, din cauza temperaturilor foarte ridicate din majoritatea regiunilor țării. Temperatura în șine depășește 55 de grade.
„CFR SA vă informează că în cursul zilei de astăzi, 1 august, când sunt prognozate temperaturi maxime cuprinse între 37 și 39 de grade în aer, în majoritatea regiunilor, conform informărilor transmise de ANM, personalul companiei va lua măsuri speciale pentru desfășurarea circulației trenurilor în condiții optime de trafic”, a anunțat CFR duminică.
Potrivit sursei citate, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare va efectua revizii suplimentare pe reţeaua feroviară, în special în regiunile care intră sub incidența atenționărilor de temperaturi ridicate și diconfort termic accentuat.
CFR SA va anunța permanent operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) când se impune reducerea vitezei de circulație „astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze din timp pasagerii despre condițiile speciale de trafic, necesar a fi aplicate în perioadele caniculare”.