Prima pagină » Actualitate » Încă un tramvai a deraiat în București. Aproape că s-a rupt în zona burdufului. De ce poate fi MORTAL să staționezi în acel loc

Încă un tramvai a deraiat în București. Aproape că s-a rupt în zona burdufului. De ce poate fi MORTAL să staționezi în acel loc

Un tramvai de tip V3A a deraiat, joi, pe linia 40, pe Bulevardul 1 Decembrie. După cum se poate vedea din fotografii, tramvaiul aproape că s-a rupt din zona primului burduf. De ce este periculos să staționezi în zona burdufului? În urm[ cu mai mulți ani, un groaznic incident, soldat cu moartea a două persoane, a șocat Bucureștiul. „Evitați să stați în acel loc”, spun surse administrative pentru Gândul.

Un tramvai de pe linia 40 din București a deraiat joi. Boghiul care a „plecat” de pe calea de rulare este cel de sub primul burduf. În cele mai multe cazuri, deraierile se produc la fel ca cea de joi, de pe Bulevardul 1 Decembrie 1918.

Din nefericire, în multe cazuri, atunci când deraiază, tramvaiele se pot rupe, la propriu, din zona burdufului. Au fost mai multe cazuri de acest tip în București, mai ales la tramvaiele de tip V3A.

Un astfel de incident a fost filmat, așa cum se poate vedea din clipul de mai jos. Este vorba de o deraiere de la Republica. Din imagini se poate vedea cum tramvaiul s-a rupt pur și simplu din zona burdufului. Din fericire, nimeni nu staționa în această zonă în timpul deraierii.

Incident de acum 4 ani, de la Republica:

Accident groaznic după ce un tramvai a deraiat, în urmă cu mai mulți ani

Din păcate însă, un astfel de incident de acum mai mulți ani, care s-a produs undeva în sectorul 5, s-a soldat cu moartea a două persoane: o mamă și fiica ei, care au murit strivite. Staționau în zona burdufului, moment în care, într-o curbă de aproape 90 de grade, tramvaiul s-a rupt în două. Femeia și fetița ei au căzut pe boghiu, iar sfârșitul lor a fost groaznic.

„Evitați să stați în acea zonă. Din cauza terasamentului foarte prost, multe tramvaie deraiază, și de cele mai multe ori, se îndoaie din zona burdufului. Au fost și accidente groaznice”, spun surse administrative pentru Gândul.

În prezent, Bucureștiul stă extrem de prost la capitolul cale de rulare a tramvaielor.

Foarte des au loc deraieri, din cauza infrastructurii precare.

În ultimii 24 de ani, modernizările în ceea ce privește calea de rulare aproape că nu au existat.

Linia 5 ar trebui finalizată în martie 2025

Recent, Primăria Capitalei a demarat lucrările de reabilitare a liniei 5. Vorbim de o singură linie, în tot Bucureștiul. La scurt timp, investiția s-a blocat.

Lucrările de reabilitare a liniei 5 de tramvai au început în februarie 2024.  Termenul de finalizare este martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bd. Ștefan cel Mare. Pentru aproape o lună, lucrările au fost sistate, din lipsă de finanțare. Ulterior, Consiliul General a aprobat o rectificare bugetară, astfel încât lucrările au fost reluate.

Principalele lucrări care se vor executa în cadrul acestui proiect:

  • lucrări la calea de rulare;
  • realizarea a 15 peroane – vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.;
  • lucrări la rețeaua de contact –prin în înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact;
  • modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului – care presupune înlocuirea echipamentelor electrice din cadrul acesteia;
  • lucrări la sistemul de iluminat public – rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran, prin tuburi de protecție, în ampriza căii de rulare a tramvaiului și în trotuare; în plus, se vor înlocui corpurile de iluminat existente, fiind montate unele cu led;
  • lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și Strada Alexandru Șerbănescu;
  • lucrări la rețelele edilitare.

Citește și:

STB și aerul condiționat. TRAMVAIELE vechi, adevărate saune pe roți. Canicula face ravagii și la șine, pe care le „umflă” extrem de periculos

REPORTAJ | Un tramvai numit „cazan”, care merge pe linii strâmbe și cu bucle. Bucureștiul se prezintă rușinos la capitolul transport pe șine

Ce planuri are STB în 2024. Daniel Istrate, director general: „Vin troleibuze noi și cele 100 de autobuze electrice, și vom schimba șinele”

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și