Prima pagină » Actualitate » Încep negocierile pentru un nou Contract Colectiv la METROREX. Ce vor angajații: „Dacă nu ne înțelegem, putem ajunge și la PROTESTE”

Încep negocierile pentru un nou Contract Colectiv la METROREX. Ce vor angajații: „Dacă nu ne înțelegem, putem ajunge și la PROTESTE”

Încep negocierile pentru un nou Contract Colectiv la METROREX. Ce vor angajații: „Dacă nu ne înțelegem, putem ajunge și la PROTESTE”

Surse Metrorex au precizat pentru Gândul că în zilele următoare vor demara negocierile pentru noul Contract Colectiv de Muncă (CCM). Acestea se vor purta între sindicaliști și conducerea companiei. Potrivit surselor Gândul, angajații solicită, printre altele, condiții mai bune de muncă, sau asigurări de serviciu și de sănătate. „Dacă nu se ajunge la un consens, vor fi demarate proteste și putem ajunge la un conflict de muncă”, au precizat pentru Gândul surse din cadrul Sindicatului de la Metrou.   

Actualul Contract Colectiv de Muncă de la Metrorex expiră la 1 octombrie, astfel că negocierile dintre sindicaliști și conducerea companiei vor începe în curând.

Primele tatonări au avut loc deja, în sensul în care cerințele sindicaliștilor au fost auzite de către conducerea companiei de metrou.

În paralel cu negocierea noului CCM, potrivit surselor Gândul, sindicaliștii au și următoarele cerințe:

  • Condiții mai bune de muncă
  • O mai bună finanțare
  • Angajarea de personal
  • Asigurări de serviciu și de sănătate

„În condițiile în care pleacă foarte mulți oameni la pensie, sarcinile acestora sunt preluate de oamenii care rămân. Asta înseamnă muncă în plus, fără mai mulți bani. Presiune mai mare, ceea ce este foarte periculos pentru siguranța călătorilor. Dacă cei din conducere nu vor înțelege cerințele noastre, cu siguranță, la sfârșitul lunii octombrie declanșăm proteste, se poate ajunge și la grevă”, spun sursele Gândul.

 „Ne mor colegii pe capete din cauza condițiilor din subteran. O colegă a pierit la doar 49 de ani”

Marian Artimon, liderul de sindicat de la metrou, susținea, recent, într-o declarație pentru Gândul, că angajații Metrorex au probleme grave de sănătate.

„Din cauza condițiilor grele din subteran, majoritatea colegilor au probleme cardio-respiratorii, mai ales din cauza proastei ventilații. Sunt probleme de sănătate și din cauza iluminatului artificial, nu există lumină naturală. Sunt probleme mari cu oasele, din cauza faptului că zidurile produc radiații. Sunt și câmpuri electromagnetice. Undeva la 70% dintre colegi au probleme cardio-vasculare și de respirație”, spunea liderul sindicatului de la metrou.

Sindicalistul Metrorex preciza că o angajată de la metrou a murit la doar 49 de ani.

Ultima grevă la Metrorex a paralizat Bucureștiul

Sindicaliștii de la metrou au protestat și în 2023, în fața Guvernului, fiind nemulțumiți de prevederile Legii 296 / 2023, intrată în vigoare la 1 noiembrie 2023.

Ultima grevă generală la Metrorex a avut loc în martie 2021 și a creat un scandal imens, care a condus la excluderea lui Ion Rădoi din cadrul Sindicatului Liber din Metrou.

Pe lângă negocierea noului CCM, conducerea Metrorex trebuie să gestioneze și marile obiective pe care le are pentru anul acesta.

Într-un interviu pentru Gândul, de la începutul anului 2024, Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație Metrorex, spunea că acestea sunt marile obiective Metrorex în 2024:

  • începerea efectivă a lucrărilor la Magistrala 6 spre Otopeni;
  • aducerea celor 13 trenuri noi din Brazilia;
  • licitație pentru 12 trenuri pentru Magistrala 6 Otopeni;
  • licitație pentru lucrările de arhitectură pentru Magistrala 6 Otopeni;
  • eficientizarea companiei Metrorex, din punct de vedere financiar;
  • continuarea procedurilor pentru extinderea metroului în Ilfov, Berceni, Jilava, etc..

În ceea ce privește aducerea noilor trenuri din Brazilia, Metrorex întâmpină serioase probleme.

Până în prezent, au fost aduse doar două garnituri, însă, niciuna nu este în prezent funcțională, așa cum Gândul a relatat în mai multe rânduri, AICI, AICI sau AICI.


CITEȘTE ȘI:

„Giurgiu”, noul METROU Alstom produs în Brazilia, ar fi tras pe dreapta: „I-au sărit siguranțele, pe românește, când i-au dat power”

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Salariul mediu net la metrou va depăși 7.400 de lei de la 1 noiembrie. Mihai Barbu, Metrorex: „Au avut loc 26 de runde de negocieri”

 

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele