Prima pagină » Actualitate » Trebuie preschimbate cărțile de identitate expirate în perioada stărilor de urgenţă şi alertă. Valabilitatea lor fusese prelungită automat pentru 90 de zile

Trebuie preschimbate cărțile de identitate expirate în perioada stărilor de urgenţă şi alertă. Valabilitatea lor fusese prelungită automat pentru 90 de zile

Trebuie preschimbate cărțile de identitate expirate în perioada stărilor de urgenţă şi alertă. Valabilitatea lor fusese prelungită automat pentru 90 de zile
FOTO cu caracter ilustrativ - dgepmb.ro

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a informat vineri, prin intermediul unui comunicat, că actele de identitate care, conform legii, au expirat pe timpul stării de urgenţă şi stării de alertă, însă au rămas valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, îşi pierd valabilitatea marţi, 7 iunie.

Potrivit sursei citate, în data de 7 martie, la nivel naţional, erau înregistrate un număr de aproximativ 387.000 documente de identitate expirate în perioada 1 martie 2020 – 7 martie 2022, iar până la data de 28 mai pentru aproximativ 267.000 nu a fost solicitată preschimbarea.

Astfel, MAI îi pe  invită cetăţenii români să se prezinte la serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor pe raza cărora îşi au domiciliul, pentru schimbarea cărţii de identitate, având în vedere că aceste documente îşi pierd valabilitatea la 7 iunie.

„Pentru evitarea prezentării, în acelaşi timp, a unui număr mare de persoane la sediul acestor servicii publice, recomandăm cetăţenilor să acceseze platformele de programare on-line şi/sau telefonic existente la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor. Astfel, recomandăm consultarea programului de activitate al serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea website-urilor primăriilor în subordinea cărora acestea funcţionează”, se mai arată în comunicatul MAI.

În conformitate cu prevederile OUG 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de până la 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către şeful serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.

Pentru situaţii de excepţie, printre care putem enumera: necesitatea deplasării urgente în alt stat membru UE pentru studii, tratamente medicale, raporturi juridice de muncă, în scopul eliberării cărţii de identitate într-un termen mai scurt decât 30 de zile, se poate formula o cerere adresată şefului serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor din judeţul de domiciliu, precizează MAI.

Marian Popescu este pasionat de tot ce înseamnă jurnalism, de-a lungul timpului activând în tv, radio și mai ales în presa online. După ce a absolvit o facultate de profil, a scris pentru site-uri ... vezi toate articolele

Citește și