Începe a doua sesiune de înscriere în cadrul Programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus
Începe a doua sesiune de înscriere în cadrul Programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus. A doua sesiune de înscriere persoane fizice, juridice şi UAT-uri în cadrul Programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus se desfăşoară în perioada 1 septembrie – 30 noiembrie.
Calendarul de desfăşurare a sesiunilor de înscriere în cadrul celor două programe şi sumele alocate solicitanţilor sunt disponibile pe site-ul AFM.
Bugetul alocat Programului Rabla Clasic pentru această etapă este de 222.457.000 lei. Pentru Programul Rabla Plus, bugetul alocat este de 272.468.500 lei.
Programele se vor desfăşura în limita sumelor alocate, în cea de-a doua etapă, astfel:
Rabla Clasic:
– Persoane juridice: 53.000.000 lei;
– Persoane fizice: 159.457.000 lei;
– UAT-uri şi instituţii publice: 10.000.000 lei.
Rabla Plus:
– Persoane juridice: 83.468.500 lei;
– Persoane fizice: 155.000.000 lei;
– UAT-uri şi instituţii publice: 34.000.000 lei.
În ceea ce priveşte Programul Rabla Clasic, prima de casare este de 7.000 lei, respectiv 10.000 lei în cazul predării a 2 autovehicule uzate.
Prima de casare se acordă pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 155 g CO_2/km în sistem WLTP.
La prima de casare se pot adăuga următoarele ecobonusuri, astfel:
– ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP;
– ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, echipat cu motorizare GPL/GNC;
– ecobonus în valoare de 3.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, exceptând motocicletele, echipat cu sistem de propulsie hibrid;
– ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi/sau care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
Pentru achiziţionarea de motociclete noi al căror sistem de propulsie generează maximum 120 g CO_2/km în sistem WMTC, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 7.000 lei, la care se pot adăuga:
– ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou motocicletă al cărui sistem de propulsie generează maximum 90 g CO2/km în sistem WMTC;
– ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi/sau care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
Instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale pot beneficia de prima de casare în cuantum de 7.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, fără a fi obligate să predea spre casare un autovehicul uzat. În situaţia în care optează pentru achiziţionarea unui autovehicul nou în schimbul casării a două autovehicule uzate, vor beneficia de prima de casare de 10.000 lei.
Valabilitatea notei de înscriere în cadrul Programului Rabla Clasic este de 120 de zile de la data emiterii, timp în care beneficiarii vor derula toate procedurile specifice de achiziţie a autovehiculului nou.
De asemenea, în cadrul Programului Rabla Plus, solicitantul beneficiază de ecotichet la achiziţionarea unui autovehicul nou în schimbul predării spre casare a cel puţin unui autovehicul uzat. Se pot preda spre casare maximum două autovehicule uzate, potrivit news.ro.
Planurile Ministerului Mediului pentru 2026
Conform lui Mircea Fechet, acesta își propune prin cele două programe Rabla să scoată din circulație aproximativ un sfert de milion de mașini mai vechi de 15 ani, asta până în anul 2026. Totodată, ministrul îi încurajează pe români să cumpere mașini electrice sau plug-in hybrid, spunând că țara noastră beneficiază de fonduri considerabile din partea UE pentru achiziția de astfel de autoturisme.
Rămânem angajați să scoatem, până în 2026, de pe străzile ţării noastre un sfert de milion de mașini mai vechi de 15 ani. Vom aloca pentru Rabla Clasic, cel mai longeviv program guvernamental finanțat de AFM, un buget de 222 de milioane de lei, iar pentru Rabla Plus, 272 de milioane de lei. Mă bucur că, în continuare, avem una dintre cele mai mari alocări din Uniunea Europeană pentru achiziţia unui autoturism electric sau plug-in hybrid și vă încurajez să folosiți această oportunitate, a scris Mircea Fechet pe pagina sa de Facebook.