Prima pagină » Actualitate » Îndemn la boicot în India al filmului „Oppenheimer”. Ce scenă i-a SCANDALIZAT pe oameni

Îndemn la boicot în India al filmului „Oppenheimer”. Ce scenă i-a SCANDALIZAT pe oameni

Îndemn la boicot în India al filmului „Oppenheimer”. Ce scenă i-a SCANDALIZAT pe oameni

Producția cinematografică biografică „Oppenheimer”, un documentar despre creatorul bombei atomice, a creat un scandal de proporții în India după ce un actor a recitat un vers din cea mai sacră scriptură hindusă chiar înaintea unui act sexual.

În scena de film incriminată, actorul recită un vers din Bhagwad Gita, considerată cea mai sacră dintre scripturile hinduse, cu puţin timp înaintea unui act sexual.

Gestul a stârnit controverse pe reţelele de socializare în India, iar numeroşi locuitori ai țării şi-au exprimat intenţia de a boicota filmul după ce un grup naţionalist a spus că acea scenă reprezintă „un atac sarcastic asupra hinduismului”, potrivit Reuters.

„Oppenheimer” este un lungmetraj care a fost lansat vineri în India cu mult fast și care a primit din partea Comisie centrale pentru certificarea filmelor ratingul U/A, care recomandă îndrumare parentală pentru spectatorii cu vârste sub 12 ani.

„Trebuie investigat… de urgenţă, iar cei implicaţi trebuie pedepsiţi sever”, este apelul reprezentanților organizaţiei naţionaliste „Save Culture Save India Foundation”.

Acuzațiile aduse la adresa filmului de către fondatorul organizaţiei, oficialul guvernamental Uday Mahurkar, au fost redistribuite pe Twitter de peste 3.600 de ori. Universal Pictures India, filiala locală a producătorilor filmului, nu a făcut deocamdată nicio declarație pe această temă.

Nici oficialii comisiei de certificare a filmelor nu au avut nicio reacție până acum. Filmul, în regia lui Christopher Nolan, îl are în distribuţie pe actorul Cillian Murphy în rolul fizicianului J. Robert Oppenheimer, care a supervizat crearea bombei atomice în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial.

Pelicula a avut încasări de circa 600 de milioane de rupii (7,33 milioane de dolari) începând de vineri, a precizat luni Warner Bros Discovery, distribuitorul filmului în India.

Cinematografele din India încearcă să îi readucă în sălile de proiecţii pe spectatorii care preferă platformele de streaming şi mizează pe producţiile „Oppenheimer” şi „Barbie” pentru a-şi spori veniturile după eşecul comercial al mai multor filme bollywoodiene, care nu au reuşit să convingă publicul să revină în cinematografe.

Citește și