Industria imobiliară, semnal de ALARMĂ: Decizia lui Nicușor Dan de a semna personal avizele de circulație duce la blocaj, cu apartamente mai scumpe

Publicat: 08 08. 2024, 18:43
Actualizat: 08 08. 2024, 19:46

Industria imobiliară din România, îndeosebi din București, trage un semnal de alarmă după ce Nicușor Dan a decis să semneze personal avizele de circulație pentru PUZ-uri și PUD-uri. Reprezentanți ai Asociației Dezvoltatorilor Imobiliari din România și ai Asociației Investitorilor de Real Estate din România au precizat pentru Gândul că decizia edilului va crea un blocaj imobiliar și mai mare în București, cu repercusiuni economice grave. Oamenii de rând vor avea cel mai mult de suferit, pentru că prețul apartamentelor va crește, pe fondul cererii foarte mari.

Bogdan Ivan, secretar general al Asociației Dezvoltatorilor Imobiliari din România (ADIR), a analizat pentru Gândul decizia edilului de a scoate din rolul ei Comisia Tehnică de Circulație și spune că în București vor fi consecințe grave din punct de vedere economic.

„Este o decizie total neașteptată. Noi speram ca lucrurile să se normalizeze, într-o oarecare măsură. Situația oricum era dificilă în ceea ce privește obținerea de PUZ-uri. Acum, procedurile vor fi aproape imposibile. Consecințele cele mai grave vor fi de natură economică. Pentru industria imobiliară și rezidențială va fi extrem de dificil în ceea ce privește construcția în București. Stocul de locuințe va scădea și mai mult și vom vedea locuințe mult mai scumpe în Capitală, din păcate. Se va produce un blocaj, în sensul în care nu vor mai exista apartamente noi. Vor fi pierderi economice semnificative pentru București”, susține Bogdan Ivan.

„Tot controlul va fi realizat acum de către Primăria Capitalei”

Secretarul general ADIR mai spune că Primăria Capitalei va avea tot controlul în ceea ce privește emiterea de avize.

„Până acum, aceste avize se emiteau de către o comisie. Din punctul nostru de vedere este normal să fie un organism neutru. Tot controlul va fi realizat acum de către Primăria Capitalei, iar proiectele se vor realiza extrem de greu. Cel mai probabil, investitorii se vor îndrepta către alte zone”, mai susține Bogdan Ivan.

Și Antoanela Comșa, membru în boardul Asociației Investitorilor de Real Estate din România (AREI), susține că decizia lui Nicușor Dan va crea un blocaj și mai mare.

„O capitală europeană nu se poate conduce cu un singur om. Sunt întârzieri foarte mari în obținerea autorizațiilor de construire. Acum vom avea un blocaj și mai mare. Primarul ar trebui, dacă nu-i convine, să schimbe echipa de acolo sau să reglementeze o procedură mai clară și mai strictă, în sensul în care să avem și noi un plan de mobilitate. Dânsul nu a făcut nimic din ce a promis în primul mandat”, susține Antoanela Comșa.

 Antoanela Comșa, AREI: Decizia lui Nicușor Dan este foarte greșită

Reprezentanta AREI spune că lui Nicușor Dan îi va fi imposibil să avizeze toate documentațiile, ceea ce va duce la un blocaj și mai mare pe piața de real estate.

Este o decizie foarte greșită, pentru că vom vedea o migrație și mai mare către zonele limitrofe ale Bucureștiului. Capitala va fi văduvită, iar traficul va fi și mai mare. În zonele limitrofe nu este infrastructură, nu există școli, licee. Oamenii tot în București vor munci. Chiar dacă va sta 24 de ore din 24 la primărie, Nicușor Dan nu va avea cum să analizeze toată documentația, să o înțeleagă, să vorbească cu cei din comisia de circulație”, mai susține Antoanela Comșa.

Nicușor Dan: Comisia de circulație va avea rol consultativ

Gândul a dezvăluit, miercuri, în exclusivitate, faptul că Nicușor Dan le-a solicitat celor din Comisia de Circulație să nu mai emită avize pentru PUZ-uri și PUD-uri.

Informația publicată miercuri de Gândul a fost confirmată joi de către Nicușor Dan, pe Facebook.

”Începând de azi, voi semna eu avizele de circulație pentru PUZ-uri, PUD-uri și autorizații de construire, iar comisia tehnică de circulație va avea un rol consultativ. Comisia tehnică de circulație a dat de multe ori avize pentru proiecte ilegale ale sectoarelor (de exemplu recentul PUD One Cotroceni) fără să verifice contextul juridic, verificând doar existența unor studii de trafic. Cu studiile de trafic e o altă problemă, toate spun că toate investițiile sunt posibile. Vom avea curând un model de trafic în care vom verifica studiile de trafic și în felul acesta vom respinge în sfârșit proiectele care aglomerează”, a precizat Nicușor Dan.