Inginerii români de la Metrorex au reluat testele în Brazilia pentru trenurile Alstom 5 și 6, după ce prima recepție a fost RESPINSĂ
Inginerii români de la Metrorex efectuează, în perioada 30 septembrie – 13 octombrie 2024, noi teste în Brazilia pentru recepția garniturilor 5 și 6 produse de Alstom, au precizat reprezentanți ai companiei, în exclusivitate pentru Gândul. Recent, prerecepția trenului 5 a fost respinsă de inginerii români, după ce s-ar fi descoperit mai multe deficiențe în urma testărilor.
„În prezent avem o nouă echipă în Brazilia pentru recepția trenurilor 5 și 6. Testele se vor face în perioada 30.09 – 13.10.2024”, au declarat reprezentanți Metrorex, în exclusivitate pentru Gândul.
Luna trecută, recepția preliminară a garniturii cu numărul 5 a fost respinsă de către inginerii români deplasați în Brazilia. Surse din cadrul companiei de metrou au precizat atunci, în exclusivitate pentru Gândul, că inginerii Metrorex care s-au deplasat în America de Sud ar fi depistat o serie de probleme la garnitura cu numărul 5.
Într-un raport cu observații la testele efectuate în cadrul Recepției preliminare, inginerii români au notat „Nu este ok” la următoarele capitole:
- Control uși;
- Strunjire roți;
- Detecție obstacole – „ușile nu efectuează cele trei cicluri de închidere- deschidere”;
- Curenți slabi;
- Iluminare la interior;
- Frâna de parcare;
- Frâna de urgență.
Capitolele unde s-a semnalat „ok” sunt:
- Producție aer;
- Frâna de serviciu;
- Flux aer.
Trei trenuri Alstom au ajuns la București
În prezent, la București au ajuns trei din cele 13 trenuri cumpărate de Metrorex de la Alstom.
Potrivit surselor Gândul, a patra garnitură urmează să ajungă în Capitală peste două săptămâni.
Primul tren Alstom a ajuns în București în aprilie 2024. Este vorba de garnitura „Giurgiu”, care ar fi avut o serie de probleme tehnice.
În timp ce oficialii Metrorex au precizat că la noua garnitură ar sări siguranțele când este introdusă la rețeaua de curent, cei de la Alstom au comunicat în mai multe rânduri faptul că de vină ar fi rețeaua Metrorex, care ar fi veche și depășită.
Diferențele de opinii între Alstom și Metrorex continuă și în prezent:
Într-un răspuns pentru Gândul, reprezentații Alstom au precizat că trenul „Giurgiu” este „perfect funcțional”. În paralel, cei de la Metrorex precizează: „Problemele tehnice nu au fost toate rezolvate pana în acest moment”.
Mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului
Anul acesta ar trebui să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom. Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei. Tot acolo trebuie făcut și rodajul lor.
Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.
Contract de peste 100 de milioane de euro
Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.
Caracteristicile noilor trenuri Alstom:
- au caroserie din oţel inoxidabil;
- 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
- asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
- fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
- asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
- au aer condiționat.
CITEȘTE ȘI: