Prima pagină » Actualitate » INTERVIU | Adrian Ariciu, CEO Metro România: ”Ne-am propus să luptăm pentru interesele comune din industrie și să redefinim sectorul HoReCa” (P)

INTERVIU | Adrian Ariciu, CEO Metro România: ”Ne-am propus să luptăm pentru interesele comune din industrie și să redefinim sectorul HoReCa” (P)

INTERVIU | Adrian Ariciu, CEO Metro România: ”Ne-am propus să luptăm pentru interesele comune din industrie și să redefinim sectorul HoReCa” (P)

O cifră de afaceri de peste 7,2 miliarde de lei în 2021, ceea ce reprezintă cel mai bun rezultat înregistrat de la intrarea companiei METRO pe piața din România, în anul 1996. În rețeaua Metro România se află, acum, 30 de magazine și peste 1.800 de magazine LaDoiPași, ceea ce se traduce printr-o abordare care oferă antreprenorilor independenţi un sprijin real,

Mai mult, franciza LaDoiPași va fi extinsă, numărul de magazine crescând corespunzător, semnal clar că există nu numai oferta, ci și cererea din partea clienților.

Gândul i-a solicitat informații suplimentar lui Adrian Ariciu – CEO Metro România -, iar acesta spune că anul 2022 reprezintă o etapă semnificativă, din multe puncte de vedere, în viața companiei Metro. Sunt trei direcții principale pe care se concentrează activitatea companiei Metro în România.

  • Extinderea și modernizarea serviciilor logistice
  • Digitalizarea
  • Dezvoltarea francizei LaDoiPași

Dincolo de acestea însă, există un standard care trebuie respectat, tranziții către locații moderne și grija permanentă pentru cei – deocamdată – 3.800 de angajați.

”Anticipăm rezultate bune și pentru 2022 datorită consolidării zonei de livrare”

Care sunt rezultatele financiare ale METRO România pentru 2021 și care este targetul pentru 2022?

În 2021, cifra de afaceri a METRO România este de 7,2 miliarde lei, înregistrând o creștere de 19% față de 2020, fiind cel mai bun rezultat de la intrarea companiei pe piață, în 1996.

Anticipăm rezultate bune și pentru 2022 datorită consolidării zonei de livrare, a spațiului digital în care evoluăm atât noi, cât și clienții profesioniști, precum și prin intermediul extinderii magazinelor din franciza LaDoiPași.

Care vor fi investițiile majore în anul 2022?

METRO România își concentrează eforturile pe trei direcții esențiale care să răspundă cât mai mult atât provocărilor, cât și nevoilor clienților profesioniști. Extinderea și modernizarea serviciilor logistice, digitalizarea și dezvoltarea francizei LaDoiPași. Logistica rămâne în continuare un aspect vital pentru afacerile clienților noștri profesioniști, având în vedere dinamica și condițiile actuale. Am început de câțiva ani dezvoltarea infrastructurii cu platforma integrată One Roof din Ștefănești cu servicii logistice integrate, cu obiectivul clar de eficientizare și de optimizare a proceselor logistice.

Totodată, am investit timp și un buget consistent în centrul de carne producție proprie de la Ștefănești, unde dezvoltăm permanent sortimente noi, adaptate fiecărui sezon și evoluției pieței, menite să aducă diferențiere și profitabilitate. Ne-am dorit o locație modernă, spațioasă, cu o capacitate mare de producție, care să garanteze un flux constant de marfă la cele mai înalte standarde pentru clienții noștri, astfel încât să le asigurăm competitivitatea în orice moment.

Adrian Ariciu, CEO Metro România

Mai mult, anul acesta vine cu o schimbare semnificativă pentru echipa METRO Buzău care face tranziția într-o nouă locație, mai modernă și mai mare față de cea anterioară. Unul dintre beneficiile și noutățile pe care METRO le aduce în această regiune este faptul că livrările vor fi realizate mai rapid, acestea fiind aduse direct din magazinul din Buzău. Misiunea noastră este să fim aproape de antreprenorii români cu servicii de încredere și ne bucurăm că prin inaugurarea noului magazin ne menținem angajamentul de a rămâne un partener solid.

De asemenea, eforturile companiei au fost concentrate și pe susținerea industriei HoReCa, prin accelerarea dezvoltării platformei de livrare Mshop, oferind disponibilitatea livrării 24 de ore din 24 în toate magazinele noastre și creând o interfață mai ușor de explorat pentru utilizatori, dar și prin dezvoltarea platformei DISH, dedicată sectorului ospitalității, lansată de noi la începutul anului trecut, care permite operatorilor din industrie să își deservească clienții în mod eficient, spune Adrian Ariciu, CEO Metro România.

”Am continuat să sprijinim prin soluții care să asigure o logistică și procese de livrare optimizate”

Câte magazine METRO aveți deschise în prezent, urmează și altele în 2022? Câți angajați aveți?

În România, rețeaua METRO număra 30 de magazine și un centru logistic, ONE ROOF, cu o suprafață de peste 65.000 de metri pătrați, având în toată țara peste 3.800 de angajați.

Câte magazine LaDoiPasi sunt în prezent și care este targetul?

Am deschis un număr record de 360 de magazine LaDoiPași în plină pandemie, iar acest lucru nu ar fi fost posibil fără încrederea antreprenorilor din reţea, în modelul de business wholesale al METRO care susține afacerile independente și implicit franciza LaDoiPași.

În continuarea expansiunii accelerate a celei mai mari rețele de antreprenori revânzători independenți din România, la sfârșitul lunii iunie avem deja peste 1.800 de magazine de proximitate la nivel național cu un target clar de peste 2.000 de magazine până în 2023.

Cum contribuie METRO la susținerea industriei HoReCa? Ce soluții digitale oferiți?

În toată această perioadă și nu numai, ne-am propus să luptăm pentru interesele comune din industrie și să redefinim acest sector, de aceea, printre altele, ne-am parteneriat cu HORA și ANCTB alături de care susținem proiecte comune pentru a promova sectorul HoReCa în România.

Am continuat să sprijinim prin soluții care să asigure o logistică și procese de livrare optimizate, servicii digitale care oferă vizibilitate online și cresc eficiența afacerilor, dezvoltarea sortimentului METRO Chef pentru a satisface și susține cererea industriei gastronomice, precum și prin lansarea de ghiduri care să crească vizibilitatea clienților. Mai exact, anul acesta, am lansat trei ghiduri originale dezvoltate de către specialiștii și experții METRO care vin în sprijinul industriei ospitalității.

Prin „Ghidul de călătorie România 2022 , aflat la cea de-a doua ediție, METRO arată potențialul turismului românesc, prezentând peste 250 de obiective turistice, dar și peste 150 de unități de cazare și restaurante aparținând clienților METRO din toate colțurile țării. Acest ghid a fost lansat, după ce, în luna martie a acestui an, METRO a lansat un alt ghid, ghidul „Locații pentru evenimente , care pune în valoarea peste 200 de localuri fabuloase aparținând clienților săi, care dispun de toate facilitățile necesare pentru nunți, botezuri, precum și alte petreceri private sau corporate.

În cel de-al treilea proiect marca METRO este un „Ghid de igienă în care sunt centralizate informațiile de care antreprenorii din industria ospitalității au nevoie pentru crearea, implementarea adecvată și optimizarea celor mai stricte sisteme de control (HACCP).

Ghidul de igienă prezintă atât gama de produse de curățenie pe care clienții le pot găsi de raft, dar și o serie de informații utile pentru implementarea standardelor HACCP, precum și fișe practice pe care clienții le pot descărca de pe website-ul METRO și folosi în locațiile lor.  Cu un conținut complex, validat de echipele de experți, cele trei ghiduri sunt disponibile în mod gratuit pe www.metro.ro și sunt menite să le ofere clienților METRO un ajutor consistent în promovarea afacerilor lor.

De asemenea, cum am menționat anterior, avem o platformă digitală, DISH, dedicată profesioniștilor din domeniul HoReCa. Aceasta include soluții profesionale și a fost proiectată în colaborare cu experți din industria ospitalității, pentru a avea la dispoziție tot ce au nevoie pentru a-și digitaliza afacerea simplu și rapid, cu mai puține sarcini administrative, la un preț accesibil și fără comisioane suplimentare către terți.

Pe lângă acces la aceste soluții, asigurăm inclusiv servicii de consultanță prin call center-ul dedicat DISH, pentru ca întregul proces de digitalizare să fie cât mai ușor de implementat.

”Continuăm să investim în soluții care să susțină succesul partenerilor noștri din franciză”

Ce soluții digitale și tehnologii oferiți antreprenorilor LaDoiPași?

Franciza LaDoiPaşi oferă o serie de planuri de dezvoltare centrate pe consumator. Acestea au fost concepute într-o manieră care să le ofere antreprenorilor independenţi un sprijin real, resimţit în creşterea afacerii lor de la o lună la alta. Prin afiliere la franciză, proprietarii de magazine beneficiază de susținere financiară pentru planurile de dezvoltare, campanii de marketing și oferte comerciale, precum și traininguri pentru angajații magazinelor, dar și pentru antreprenorii care dețin magazinul.

De asemenea, antreprenorii au access la programe de loializare, oferte exclusive și prețuri competitive. În plus, METRO a dezvoltat o soluție de gestiune creată exclusiv pentru francizații LaDoiPași care include, printre altele, echipamente performante din clasa premium, asistență tehnică permanentă, precum și pachete complete de digitalizare a afacerii. Totodată, proprietarii își păstrează identitatea și independența financiară și managerială, beneficiind de tot suportul și experiența companiei.

Continuăm să investim în soluții care să susțină succesul partenerilor noștri din franciză, ca să opereze un business eficient, cu o sortimentație potrivită nevoilor din comunitate, oferind consumatorilor finali o experiență cât mai facilă de cumparare. Aceste servicii reprezintă un complex pe care personalul specializat al METRO îl pune la dispoziția fiecărui magazin din rețea. Unul dintre proiectele dezvoltate de METRO este EPOS integration.

Un proiect prin care antreprenorii LaDoiPași beneficiază de o integrare a sistemului de gestiune cu METRO, oferind numeroase avantaje, printre care optimizarea timpului prin importarea directă a facturilor în contabilitate și generarea automată a NIR-ului, adăugarea simplă și rapidă a unui produs în portofoliul magazinului direct din catalogul online și un control mai bun al stocurilor.

Mai mult, am dezvoltat și implementat cu succes un nou concept de magazin – LaDoiPași Litoral, iar în prezent 13 astfel de magazine își așteaptă clienții în perioada verii, în stațiunile de pe litoralul românesc.

Ce strategie aveți în segmentul de food service delivery?

Accelerarea procesului de food service delivery va rămâne un aspect vital pentru noi, având în vedere dinamica și condițiile actuale pentru asigurarea capacității de a deservi multichannel clienții profesioniști, fără sincope în aprovizionare și cu o înaltă calitate a produselor.

Obiectivul nostru este să ne ajutăm clienții profesioniști să își dezvolte afacerile, iar pentru a contribui la succesul lor am dezvoltat o serie de acțiuni care să eficientizeze business-ul, de la broșuri informative, la traininguri, mostre oferite clienților HoReCa, produse gata de preparare (ready to cook, ready to eat), până la ambalaje minimale.

De asemenea, oferim o atenție sporită de-a lungul întregului process logistic și ne axăm pe optimizarea și eficientizarea lanțului de aprovizionare, începând de la depozite. Totodată, oferim o disponibilitate permanentă a mărfurilor la raft, sortimentație variată, prețuri competitive și ușurință de procurare, mai spune Adrian Ariciu, CEO Metro România.

S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică – editorialist GÂNDUL.RO, scriind articole ... vezi toate articolele

Citește și