Dialog halucinant într-o școală din București. O învățătoare este acuzată că umilește elevi: „Ești clasa a IV-a, analfabetă. Nu ți-e rușine? Lasă boceala” / Reacția școlii
This browser does not support the video element.
O scenă incredibilă a avut loc într-o școală din București. O elevă este jignită de învățătoare pentru ca nu a scris corect. I se spune că este „analfabetă în clasa a IV-” și i se ordonă să „lase boceala”. Acuzația este făcută chiar da mama fetei care a înregistrat-o pe cea care ar trebui să-i fie dascăl, nu tartor.
Sătulă să își audă fiica plângându-se de atitudinea pe care o are învățătoarea față de ea, o femeie din Capitală a înregistrat ce se întâmplă în sala de clasă.
Ceea ce a auzit a șocat-o, dar a avut și probe să se adreseze conducerii școlii. În replică, unitatea de învățământ a deschis o anchetă internă.
„Ești clasa a IV-a, analfabetă. Nu ți-e rușine? Cum ai ajuns, fato, în clasa a treia?”
Conform înregistrării audio, eleva este aspru certată de învățătoare.
„Mama l-a trezit pe Nică mai devreme ca să-i spună câtă treabă are. Ca să-i spună „vezi că am multă treabă, culcă-te la loc”?! Ca să-i spună câtă treabă, așa ai înțeles tu?! Ia dă încoace caietul! „La trezit”?! Așa se scrie? Și așa mi-ai spus?!
Cum mi-ai citit mie răspunsul!? Că am auzit că te bâlbâiai… cum trebuia să-mi răspunzi? Ia uite, și „la rugat”, fetițooo! Ești clasa a IV-a, analfabetă, scrii „l-a rugat, l-a chemat” fără cratimă?! Nu ți-e rușine? Cum ai ajuns, fato, în clasa a treia?
Măi fetiță, măi! Du-te la loc! Hai, lasă boceala! Unde te duci tu în fiecare zi? La înot? Da, du-te la înot! Şi-o să ai notele să înoţi! Ia-ţi caietul, eşti varză!”, îi spune învățătoarea elevei, citată de Antena 3.
Școala a deschis o anchetă. Învățătoarea este cercetată disciplinar
În acest moment, conducerii școlii a deschis o anchetă, pentru că învățătoarea este cercetată disciplinar, din momentul în care unitatea de învățământ a primit înregistrările.
Învățătoarei i-a fost adus la cunoștință faptul că trebuie să respecte codul de etică.
Mai mult decât atât, au existat și ore de remediere, întâlniri la care au participat atât cadrul didactic, cât și mama elevei, directoarea școlii și alți profesori, în prezența psihologului.
Cadrul didactic a recunoscut faptul că ar fi ridicat tonul la elevi, dar așa are ea obiceiul, de a vorbi mai tare.