Investiții de 6,42 MILIARDE lei pentru reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani-Dărmănești

Publicat: 14 08. 2024, 19:19
Sursa Foto: caracter ilustrativ

În ședința de guvern de miercuri au fost aprobați indicatorii tehnico – economici ai obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani-Dărmănești”, lucrare de utilitate publică de interes național, în valoare totală de 6,42 MILIARDE lei.

„Reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani – Dărmănești (68,8 km) este un obiectiv major de investiții și are drept scop principal îmbunătățirea geometriei traseului de cale ferată prin mărirea razei curbelor pentru atingerea vitezei maxime de 160 km/oră – care în viitor să permită dezvoltare unor viteze de 200 km/h, doar prin modificarea rampei supraînălțării acolo unde este cazul.

Menționăm faptul că, linia de cale ferată Pașcani-Dărmănești, parte a magistralei feroviare București Nord – Suceava – Vicșani, este dublă și electrificată pe 91% din traseu, respectiv linie simplă electrificată pe 9% din lungimea totală”, a precizat CFR infrastructura.

Principalele beneficii ale modernizării infrastructurii feroviare pe întregul traseu sunt:

  •  creșterea vitezei maxime de circulație a trenurilor de călători la 160 km
  •  reabilitarea sau construirea de poduri, podețe și pasaje superioare pe același amplasament sau pe amplasamente noi;
  •  sistematizarea stațiilor și a haltelor de mișcare pentru asigurarea lungimii utile de 750 m la liniile de primire – expediere, pentru amplasarea instrucțională a aparatelor de cale conform nivelului de viteză proiectat și pentru asigurarea distanței dintre linii suficientă pentru amplasarea peroanelor;
  •  reabilitarea punctelor de oprire;
  •  reabilitarea trecerilor de nivel și dotarea tuturor trecerilor la nivel cu instalație BAT;
  •  reabilitarea instalațiilor de electrificare în stații la noua configurație a acestora și în linie curentă;
  •  reabilitarea instalațiilor de energoalimentare;
  •  amenajări în stațiile și haltele de mișcare pentru accesul publicului călător la/de la trenuri și protecția acestuia (peroane late sau normale având înălțimea de +0,55m față de NSS, pasarele pietonale, garduri de protecție etc)
  •  dotarea celor șapte puncte de secționare cu instalație de centralizare electronică;
  • introducerea sistemului de siguranță ERTMS – ETCS Nivel 2, inclusiv a sistemului GSM-R.
  •  Linia de cale ferată Pașcani – Dărmănești face parte din rețeaua TEN-T și este o linie importantă a rețelei de cale ferată din România, care preia traficul internațional european de pe cele 2 coridoare centrale aflate pe teritoriul României și face legătura Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din sud – estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din nord – estul Europei (Republica Moldova, Ucraina).

CITIȚI ȘI:

REGULAMENT controversat, retras de Ministerul Transporturilor. Ar fi interzis persoanelor suferinde de o boală contagioasă să călătorească cu trenul

Sorin Grindeanu anunță un nou proiect RUTIER important pentru Moldova. Ministrul Transporturilor: „Trebuie construit în termen de 48 de luni”