Șeful Sindicatului Liber Metrou (USLM), Ion Rădoi, a declarat marți, în cadrul unei conferințe de presă, că prețul unei călătorii cu metroul ar trebui să fie majorat până la 50 de lei pentru ca Metrorex să devină rentabilă, așa cum își propun ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, și noua conducere a companiei.
Mai mult, el face o comparație cu situația metroului de la Londra și spune că, deși prețul unei călătorii în subteran în capitala britanică este de zece ori mai mare ca cel de la metroul din București, nici acolo compania de metrou nu este rentabilă, informează site-ul agenției Agerpres.
Rădoi mai spune că ideea conducerii și a ministrului, de a face compania rentabilă, nu este o idee bună.
„Vă rog să verificaţi: în toată lumea metrourile sunt subvenţionate, nu există nicio insolvenţă niciunde. Peste tot, tariful, pentru că este vorba de transport public comun, este subvenţionat. S-au trezit acum câţiva, cei care sunt acum la conducerea Metrorex şi a Ministerului, s-au trezit să facă metroul rentabil. Aşteptăm şi noi această minune. În aceste condiţii, când noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor? Să elimine nici mai mult, nici mai puţin decât 1.700 de oameni şi să majoreze tariful la metrou.
Păi dacă metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, şi care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, şi tot n-au reuşit să facă metroul rentabil. Şi a venit domnul Drulă şi vor să facă metroul din Bucureşti rentabil. Păi la ce nivel trebuie să ridici tariful unui bilet ca să-l faci tu rentabil? Îţi trebuie să-l duci la 50 de lei sau ceva de genul ăsta. În aceste condiţii, noi n-avem cum să supravieţuim, dacă ei o ţin pe a lor, să facă metroul rentabil”, a afirmat Ion Rădoi.
Președintele USLM mai spune că nici sistemele de metrou de la New York sau de la Paris nu aduc profit.
„Directorul actual a spus că în maximum 2 ani el va face metroul profitabil. Dau un exemplu: În 1904 s-a înfiinţat metroul de la New York. Iată că de atunci până acum, americanii ăştia, cât de proşti sunt ei, n-au reuşit să îl facă rentabil, până azi. Pot să vă dau şi exemplele Germaniei şi Parisul şi care vreţi. Mai cu seamă că sunt oameni din cadrul Federaţiei Europene a Transportatorilor, care au rămas stupefiaţi când au auzit ce se întâmplă în Bucureşti şi nu le vine să creadă”, a mai adăugat Rădoi.