Ford Otosan, centrul global de vehicule comerciale Ford Motor Company din Europa, a demarat producţia pentru noua gamă Courier – Ford Transit Courier şi Tourneo Courier – la uzina din Craiova, iar la ceremonie au participat premierul Marcel Ciolacu, reprezentanţi din industrie şi personalităţi proeminente din lumea afacerilor, ambasadorul Turciei – Özgür Kıvanç Altan -, dar și Kathleen Kavalec, ambasadoarea Statelor Unite ale Americii în România.
Evenimentul a fost găzduit de directorul general al Ford Otosan, Güven Özyurt, de Josephine Payne, director adjunct Ford Otosan şi de Müjdat Tiryaki, Preşedinte Ford Otosan Craiova.
În discursul pe care l-a susținut în fața celor prezenți, Kathleen Kavalec, ambasadoarea Statelor Unite ale Americii în România, a reamintit că parteneriatul strategic dintre țara noastră și SUA are o fundație solidă, mulțumindu-i premierului Marcel Ciolacu pentru implicare și eforturile susținute.
Totodată, ambasadoarea SUA a felicitat Ford Otosan pentru producția record din anul 2022 și a dezvăluit că, în urma test drive-ului pe care l-a făcut alături de acesta, prim-ministrul României conduce foarte bine.
Ambasadoarea SUA în România a reamintit, la începutul discursului său, că a vizitat uzina și în anul 2006, atunci când era operată de Automobile Craiova.
Mai mult, în luna iunie a acestui an, Kathleen Kavalec a făcut un test drive cu Puma ST, dar de data acesta a precizat că a avut șansa de a descoperi abilitățile de conducător auto ale premierului României.
”Domnule prim-ministru Ciolacu, distinși membri ai Guvernului României, domnule ambasador Alta – vorbește destul de bine limba română, felicitări! -, distinși oaspeți, aș dori să mulțumesc gazdei noastre, Güven Özyurt, pentru invitația sa de a sărbători, astăzi, lansarea Ford Transit Courier.
Sunt încântată să mă aflu aici pentru a evidenția rolul vital și contribuțiile de lungă durată ale Ford la economia națională a României și pentru a felicita Ford Otosan și uzina din Craiova pentru acest nou capitol în producția de vehicule comerciale. Acesta este doar unul dintre multele repere de când Ford și-a stabilit operațiunile în România în 1935.
Îmi face plăcerea să mă întorc astăzi la Craiova. Această fabrică a parcurs un drum lung, de când am vizitat-o, în anul 2006, atunci când era operată de Automobile Craiova. Ultima mea vizită a fost în iunie, anul acesta, și am avut șansa să fac turul fabricii și să conduc Puma ST pe circuitul de testare, ceea ce vă asigur că a fost foarte distractiv.
De data aceasta, am avut șansa să mă alătur primului-ministru pentru un test drive într-un Ford Courier și vă pot spune că Marcel Ciolacu conduce foarte bine”, a precizat ambasadoarea SUA în România.
Ambasadoarea Kathleen Kavalec s-a declarat onorată de întâlnirea cu femeile care lucrează la Ford Otosan, menționând că a fost plăcut impresionată de faptul că în uzină sunt 48% femei, iar proporția – chiar și pentru funcțiile de conducere – va crește în următorii ani.
Pe de altă parte, având în vedere că Ford Otosan va produce și vehicule electrice în anul 2024, Kathleen Kavalec a anticipat o perspectivă spectaculoasă pentru dezvoltarea orașului Craiova.
”În timpul ultimei mele vizite, am fost încântată să fiu prezentă și martoră la semnarea de către Ford Otosan a Declarației de sprijin EMPOWER HER. EMPOWER HER este un efort de colaborare între Camerele de Comerț Americane din Europa și Departamentul de Comerț al SUA, pentru a implementa acțiuni pe care companiile le pot lua pentru a promova abilitarea economică și antreprenoriatul femeilor.
A fost o onoare să întâlnesc femeile care ajută la producerea vehiculelor Ford de înaltă calitate și am fost impresionată să aflu că 48% dintre angajații acestei fabrici sunt femei. Susțin, cu entuziasm, obiectivele Ford Otosan de a crește proporția numărului de femei în conducere uzinei la 50% până în anul 2030 și de a crește proporția numărului de femei în poziții STEM la 30% până în anul 2026.
Apreciez abordarea incluzivă a Ford Otosan în sprijinirea și formarea forței de muncă. Investiția de 490 de milioane euro a Ford Otosan în următorii trei ani și impulsul său intens de recrutare sunt semne evidente ale încrederii și angajamentului companiei față de orașul Craiova și față de economia românească.
Înțelegem că investiția a atras deja 1.300 de noi operatori de producție, ingineri, experți în întreținere și finanțe, toți având salarii competitive. Așa că sunt sigură că viitorul Craiovei va străluci și mai puternic, deoarece fabrica începe să producă și vehicule electrice anul viitor”, a mai spus ambasadoarea SUA în România”, a spus Kathleen Kavalec.
”Fabrica de la Craiova este una dintre cele mai avansate și inovatoare unități de producție din Europa, una care propulsează Europa către o economie verde”, a punctat ambasadoarea SUA în discursul său.
Aceasta a mai precizar că românii ”aleg din ce în ce mai mult vehiculele electrice, care dețin acum aproape un sfert din piața internă”.
”Pe măsură ce românii fac trecerea la vehiculele electrice și pe măsură ce Ford Otosan își electrifică liniile de vehicule, sperăm să vedem dezvoltarea în continuare a infrastructurii de stațiilor de încărcare ale României.
Aștept cu nerăbdare să revin anul viitor pentru a testa primele vehicule electrice produse în serie și fabricate în România.
Statele Unite consideră România ca un partener esențial în drumul noastră către o economie ecologică, sigură din punct de vedere energetic. Reprezentantul prezidențial special pentru climă, John Kerry, a subliniat că inițiativele guvernamentale și din sectorul privat sunt vitale pentru accelerarea tranziției energetice atunci când a vizitat București pentru Summitul 3SI din luna septembrie.
Investiția Ford Otosan la Craiova pentru producția de vehicule electrice este un exemplu important de capital privat necesar pentru a susține tehnologiile mature de energie curată de astăzi.
Mai mult, parteneriatul strategic SUA-Român în producerea de reactoare nucleare modulare mici ne va ajuta și mai mult să obținem o decarbonizare mai profundă în următoarele decenii”, consideră ambasadoarea SUA în România.
În continuarea discursului său, Kathleen Kavalec i-a felicitat pe angajații Ford Otosan pentru producția record din anul 2022, spunând că este încântată să vadă foarte multe autorisme Ford pe șoselele din România.
În final, ambasadoarea SUA în România i-a mulțumit premierului Marcel Ciolacu pentru ”pentru eforturile și colaborarea neclintită a României cu partenerii internaționali, inclusiv Statele Unite”, în ceea ce privește facilitarea transportului de cereale din Ucraina pe piața mondială.
”Aș dori să îi felicit pe angajații Ford Otosan Craiova pentru o producție record în anul 2022. Este întotdeauna încurajator să văd adevărate convoaie de vehicule Ford care circulă prin România. Este un exemplu clar care arată de ce investițiile publice continue în transport – în special pentru drumuri, căi ferate și porturi – sunt esențiale pentru sprijinirea afacerilor și atragerea mai multor investiții străine.
Ford Otosan este unul dintre cei mai importanți exportatori ai României, exportând vehicule pe peste 50 de piețe din întreaga lume. Așteptăm cu nerăbdare să vedem că guvernul României continuă să facă investiții care ar reduce costurile de transport pentru Ford Otosan și pentru toți producătorii. Și am fost cu toții încântați că am venit astăzi aici pentru a vedea progresul înregistrat pe drumul dintre Craiova și Pitești. A fost frumos să pot ajunge aici mult mai repede.
În final, aș dori să îi mulțumesc premierului Ciolacu pentru eforturile și colaborarea neclintită a României cu partenerii internaționali, inclusiv Statele Unite, pentru a facilita transportul de cereale din Ucraina pe piața mondială. Sunt sigură că îmbunătățirile pentru reducerea aglomerației la Portul Constanța vor aduce beneficii producătorilor de automobile din România și economiei românești în general.
Cu aceste eforturi în desfășurare, vă rugăm să știți că noi – Statele Unite – vom continua să fim aici ca un partener ferm al României, susținând dezvoltarea economică și promovând valorile transatlantice. Mulțumesc foarte mult”, a încheiat Kathleen Kavalec, ambasadoarea SUA în România.
La Craiova, Marcel Ciolacu a vizitat 3 hale de producție, și și-a exprimat încântarea atât pentru nivelul tehnologiilor implementate în fabrică, cât și pentru profesionalismul angajaților.
Premierul a făcut un test-drive cu noul model al companiei Ford, Turneo – alături de Kathleen Kavalec, ambasadoarea SUA în România -, dar și cu Ford Puma, despre care a spus că pot rivaliza de la egal la egal cu orice altă mașină produsă în întreaga lume.
”Am fost mai devreme şi am văzut trei hale de producţie. M-a impresionat atât nivelul tehnologic, cât şi profesionalismul tuturor angajaţilor care lucrează aici! Mai mult, am făcut un test-drive cu noul Turneo şi vreau să spun că sunt mândru că o asemenea maşină, care poate rivaliza cu orice model concurent produs în altă fabrică a lumii, se face aici, la noi, în România.
Îi felicit pe toţi cei care au contribuit la această dublă lansare, o reuşită majoră pentru industria auto românească”, a declarat premierul Marcel Ciolacu la Craiova. (alte informații AICI)
Proiectate împreună de echipele Ford Otosan şi Ford – dezvoltate şi produse de Ford Otosan -, noile modele ale gamei Courier (Transit Courier şi Tourneo Courier) vor dispune şi de versiuni complet electrice, care vor fi produse la Craiova în 2024. E-Transit Courier va reprezenta o etapă importantă pentru Ford Otosan în a-şi atinge obiectivul de a avea un portofoliu de vehicule comerciale complet electrice până în 2035.
Ford Otosan a preluat fabrica Ford din Craiova în iulie 2022, atunci când compania turcă a anunțat o investiție de 490 de milioane de euro la fabrica de la Craiova, care va fi implementată între 2022 și 2024, în vederea sprijinirii lansării unei noi generații a modelului Courier.
În luna mai acestui an, Ford Otosan a anunțat că angajează 1.300 persoane la noua sa fabrică de vehicule și motoare de la Craiova.
Compania preciza că locurile de muncă sunt necesare pentru a susține viitoarea dezvoltare a producției Ford Otosan la Craiova, unde capacitatea de producție va crește de la 250.000 de vehicule/an la 272.000 vehicule/an. (alte detalii AICI)