Firma de marketing politic, Kensington Communication, va depune plângere penală ca oamenii legii să cerceteze deturnarea, atacarea cu boţi și/sau clonarea campaniei realizate de Kensington, la comanda PNL, realizată prin intermediul Platformei Fame Up.
Reprezentanții firmei Kessington Comunnication au dat un comunicat în care neagă faptul că ar fi avut vreo legătură cu influencerii de pe platforma TikTok, care l-au promovat pe Călin Georgescu, în urma investigației publicate de site-ul Snoop.ro, în care se arată că „acțiunea de campanie Echilibru și Verticalitate”, de pe populara platformă, a fost plătită de Partidul Național Liberal.
„Kensington Communication constată cu surprindere interpretarea total eronată a informațiilor pe care le-a furnizat cu transparență și promptitudine în legătură cu campaniile de conștientizare derulate pentru PNL. Kensington Communication face următoarele lămuriri: Toate briefurile furnizate către FameUp au fost făcute pentru o campanie de combatere a extremismului și încurajarea valorilor euroatlantice. Precizăm că Kensington Communication nu a făcut și nu ni s-a cerut vreo campanie pentru Călin Georgescu.
Kensington Communication nu a ales și nici nu a avut vreo relație cu influencerii de pe platforma de promovare. Hashtagul propus de Kensington Communication a fost #echilibrusiseriozitate. Kensington Communication nu a folosit hashtagul #echilibrusiverticalitate.
Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să verifice și să ia măsurile legale care se impun. Pentru a continua în spiritul transparenței, atașăm briefurile care dovedesc foarte clar că Kensington Communication a susținut o campanie de descurajare a extremismului și promovarea valorilor pro-europene. Menționăm că aceste documente au fost transmise și jurnaliștilor Snoop”, precizează într-un comunicat de presă Kensington Communication.
Potrivit site-ului de investigații Snoop, ANAF a finalizat, recent, un control, ce relevă că „acțiunea de campanie «Echilibru și Verticalitate», pentru promovarea lui Călin Georgescu, pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal”, conform unei surse confidențiale, la curent cu rezultatul cercetării ANAF.
Primele informații despre campania „Echilibru și Verticalitate” au apărut în spațiul public, în două articole din „Gândul”, cu 12 zile înainte de primul tur al prezidențialelor, citează Snoop.ro.
Situația a fost confirmată pentru Snoop din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma angajată de PNL, Kensington Communication, care a gândit campania.
Firma a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că
„forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.
Kensington spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”.
Potrivit documentelor desecretizate CSAT, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu.
Date despre campania „Echilibru și Verticalitate” au apărut în spațiul public, pentru prima oară, în două articole din „Gândul”, cu 12 zile înainte de primul tur al prezidențialelor, conform Snoop.ro.
Publicația online a relatat, cu detalii, felul în care un candidat misterios, dintre cei 14, este promovat pe Tik Tok.
„Influenceri folosiți în campania electorală pentru PREȘEDINȚIA ROMÂNIEI. Plăți ilegale pentru postări politice pe TikTok”, a titrat Gândul, pe 12 noiembrie.
„Este vorba despre un asediu masiv, la nivel online, cu toate că influencerii – potrivit legii – nu pot face publicitate politică. Este ilegal, iar beneficiarul acestui scenariu ar putea fi taxat drastic”, au explicat sursele citate de Gândul.
Campanie electorala mascată, realizată prin intermediul unor tineri influenceri sub pălăria #EchilibrușiVerticalitate nu a scăpat neobservată, iar alți influenceri din România au tras deja un semnal de alarmă, a notat publicația.
Mădălina Vin, spre exemplu, a sesizat că „sute de influenceri” vor un președinte cu „echilibru și verticalitate”.
„Dar oare cine le-a finanțat? Deși ele nu menționează un candidat, brieful este același. (…) Oricum am lua-o, asta este o reclamă politică”, a spus Mădălina Vin, explicând și cum sunt reglementate reclamele politice în Uniunea Europeană.
Citește și:
Florin ZAMFIRESCU: „Îl cunosc pe Călin Georgescu de 7 ani. Am văzut în Călin Georgescu un…”